پرداخت تسهیلات بانکی کم‌بهره به روستاییان در استان اردبیل

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری اردبیل با اشاره به بسته‌های حمایتی دولت سیزدهم برای روستاها، گفت: به‌ منظور توانمندسازی، مهاجرت معکوس، درآمدزایی و اشتغال پایدار روستاییان و دهیاری‌ها، تسهیلات بانکی کم‌بهره پرداخت می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، شاهپور آذروند قبل از ظهر امروز _دوشنبه چهارم دی_ در راستای بررسی مسائل و مشکلات روستاهای شهرستان کوثر، در نشست با دهیاران این شهرستان در فرمانداری کوثر اظهار کرد: توانمندسازی و اشتغال پایدار روستاییان با پرداخت تسهیلات بانکی کم‌بهره و با هدف مهاجرت معکوس، درآمدزایی و اشتغال پایدار برای روستاییان انجام می‌شود.

وی با اشاره به بسته‌های حمایتی دولت سیزدهم در زمینه تسهیلات بانکی کم‌بهره برای روستاها، افزود: یک‌میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال وام با بهره ۴ درصد به‌منظور راه‌اندازی پنل خورشیدی، ۵۵۰ میلیارد ریال وام ۱۰ درصد برای پنل گازی CHP و وام ۱۰ درصد برای خرید ماشین‌آلات سنگین و سبک به قیمت کارخانه‌ای و تسهیلات برای طرح‌های تولیدی و اشتغال‌زایی برای دهیاری‌ها و تعاونی دهیاری‌ها در نظر گرفته شده است.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری اردبیل خاطرنشان کرد: وام‌های مذکور جهت توانمندسازی، مهاجرت معکوس، درآمدزایی و اشتغال پایدار روستاییان و دهیاری‌ها بوده و بخش خصوصی نیز جهت سرمایه‌گذاری می‌تواند در این امر مشارکت داشته باشند.

آذروند تصریح کرد: طرح توانمندسازی و کارآفرینی مردم‌پایه در روستاها به‌عنوان سند تحول روستا با هدف تثبیت جمعیت فعلی روستاها و عشایر استان اجرا می‌شود.

کد خبر 714625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.