پیگیری‌های شورای شهر برای ایجاد پناهگاه‌های ایمن در سطح شهر مشهد

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: پیگیری‌های لازم برای ایجاد پناهگاه‌های ایمن در سطح شهر و همچنین ۲۰ پایگاه مدیریت بحران در حال انجام است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان رضوی، حسن موحدیان امروز_ دوشنبه چهارم دی_ رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در آغاز نودونهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد که در تالار شهر برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت سوم دی‌ماه، روز ملّی ثبت احوال، اظهار کرد: سازمان ثبت احوال کشور، به دلیل در اختیار داشتن اسناد هویت و تابعیت فردی و آمارهای حیاتی یکی از ارکان مهم حکومت تلقی می‌شود.

وی با بیان اینکه چهارم دی‎ سالروز میلاد حضرت عیسی مسیح (ع) است، افزود: آغاز سال نو میلادی که هم‌زمان با سالروز میلاد با سعادت حضرت مسیح (ع) پیام‌آور صلح، دوستی و نویدبخش سعادت بشر است را به همه مسیحیان و موحدان جهان به ویژه هم‌وطنان عزیز ایرانی مسیحی مقیم خارج از کشور تبریک عرض می‌کنم.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: راه، منش و اندیشه حضرت عیسی (ع) و تمامی انبیای الهی، یگانه‌پرستی، مهرورزی، برابری و گسترش صلح و دوستی است و افق‌های روشن نجات و رهایی را پیش روی انسان و انسانیت ترسیم می‌کند. آن حضرت زندگی پر تلاشی داشته است.

موحدیان با اشاره به پنجم دی‌، روز ملی ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی، تصریح کرد: ۲۰ سال پیش یکی از تلخ‌ترین اتفاقات کشور رخ داد و سومین زمین لرزه پرتلفات ایران رقم خورد. این روز تلنگری اساسی برای همه شهرها به‌ویژه کلان‌شهرهای کشور است تا مرور کنیم که تا چه اندازه برای مقابله با بلایای طبیعی از جمله زلزله آماده هستیم و ساختمان‌هایمان تا چه اندازه ایمن است.

وی ادامه داد: یکی از مطالبات شهروندان درباره ساخت‌وسازهای غیرمجاز است و این رویکرد خوبی است که مردم به کار شهرداری که پیگیری درباره ساخت‌وساز غیرمجاز است، اهمیت می‌دهند.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: یکی از الزامات کاری برای مدیریت شهری، آموزش شهروندان برای وقوع حوادث غیرمترقبه است؛ باید در مسیری گام برداریم که هر شهروند یک امدادگر باشد.

موحدیان ادامه داد: براساس همین نگاه، تاکنون آموزش ۱۵ هزار نفر از شهروندان در قالب نیروی داوطلب واکنش اضطراری، دوام ثامن، اجرایی و ۵ دوره مسابقه میدانی دوام ثامن هم برگزار شده است.

وی گفت: یکی از اقدامات مهم حوزه مدیریت بحران شهرداری، تهیه مدل جامعه ارزیابی ریسک شهر مشهد برای زلزله، فرونشست و سیلاب بوده؛ امسال ۸ میلیارد تومان هم برای تجهیز پایگاه‌های مدیریت بحران تخصیص داده‌ایم. پیگیری‌های لازم برای ایجاد پناهگاه‌های ایمن در سطح شهر و همچنین ۲۰ پایگاه مدیریت بحران نیز در حال انجام است.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به سالروز وفات حضرت ام‌البنین (س) و روز تکریم مادران و همسران شهدا، تاکید کرد: عزیزانی که گنجینه‌های ایثار و نمادهای ازخودگذشتگی و راویان دلدادگی و عاشقی هستند، حداقل وظیفه و رسالت ما گرامیداشت و تکریم آن‌هاست. همچنین هفتم دی‌ماه، سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی نیز پیش رو است.

موحدیان افزود: با هدف ریشه‌کن کردن بی‌سوادی که منشأ بسیاری از چالش‌ها است، باید به صورت عملیاتی کار کنیم. مدیریت شهری نیز در کنار آموزش و پرورش و نهادهای متولی آماده همکاری و مشارکت است تا آمار بی‌سوادی را در مشهد به صفر برسانیم.

کد خبر 714608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.