مرمت قدیمی‌ترین بنای شهر نایین به قدمت ۲۰۰۰ سال

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان نائین گفت: نارین قلعه به عنوان قدیمی‌ترین بنای شهر نائین با قدمت نزدیک به دو هزار سال با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال مرمت شد.

محمود مدنیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در اصفهان از مرمت قدیمی‌ترین بنای شهر نائین خبر داد و اظهار کرد: بنای تاریخی نارین قلعه به عنوان دژ و کهن دژ شهر نائین و به عنوان قدیمی‌ترین بنای تاریخی شهر متعلق به دوره پارتیان می‌باشد.

وی افزود: با توجه به گذشت نزدیک به دوهزار سال از قدمت این اثر ارزشمند و به تبع آن فرسودگی شدید ایجاد شده در این مدت، نیاز به مرمت‌های اضطراری و حفاظتی بوده که با پیگیری‌های متعدد مبلغ ده میلیارد ریال بدین منظور برای این مرحله از مرمت اختصاص یافت و مرمت در سال‌های آینده با اعتبارات جدید ادامه خواهد داشت.

مرمت قدیمی‌ترین بنای شهر نایین به قدمت ۲۰۰۰ سال

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان نائین خاطرنشان کرد: با تعیین پیمانکار مجرب و انعقاد قرارداد با وی و بررسی‌های فنی توسط کارشناسان مربوطه، مرمت این بنا مذکور آغاز شد.

مدنیان تاکید کردک در این مرحله، مرمت با هدف جلوگیری از آسیب‌های بیشتر و با هدف استحکام بخشی بدنه‌ها، پی‌ها و مقاوم سازی و محافظت از دیوارها، انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: توجه به اینکه مالکیت بنای تاریخی نارین قلعه با پیگیری‌های انجام شده به اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی واگذار شده است، در نظر داریم این بنای ارزشمند را به سایت موزه تبدیل و در معرض گردشگران قرار دهیم.

کد خبر 714601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.