هزینه ۱۰ میلیارد ریالی برای ساماندهی زیرساخت‌های حمل‌ونقلی منطقه ۵ اصفهان

مدیر منطقه ۵ شهرداری اصفهان گفت: اداره حمل‌ونقل و ترافیک این منطقه با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال اقدام به ساماندهی زیرساخت‌های حمل‌ونقل عمومی، برای افزایش مطلوبیت استفاده از این سیستم کرده است.

حسین کارگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: امروزه با افزایش خودروها و رشد سفرهای درون‌شهری، ساماندهی و مدیریت ترافیک به یکی از مهم‌ترین ضرورت‌های مدیریت شهری تبدیل شده است، به همین منظور کارشناسان مربوطه می‌کوشند تا با برنامه‌ریزی‌های کارآمد، استفاده از ظرفیت‌های موجود و افزایش بهره‌وری سیستم‌ها، سبب کاهش ترافیک در شهرها شوند.

وی افزود: اداره حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری منطقه ۵ اصفهان با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال اقدام به ساماندهی زیرساخت‌های حمل‌ونقل عمومی، برای افزایش مطلوبیت استفاده از این سیستم کرده و ساماندهی و بهسازی ۷۷ ایستگاه اتوبوس انجام شده است.

مدیر منطقه ۵ شهرداری اصفهان از بازسازی و بهسازی ایستگاه BRT حسین‌آباد خبر داد و خاطرنشان کرد: عملیات ایمن‌سازی، زیباسازی و مسقف‌کردن این ایستگاه با سه میلیارد ریال اعتبار در حال اجرا است.

کارگر ادامه داد: ایمن‌سازی مسیر و ایستگاه‌های بی‌آرتی با آشکارسازی محل عبور عابران پیاده و ایمن‌سازی به‌منظور جلوگیری از عبور عرضی موتورسیکلت، همچنین اجرای روشنایی گذرگاه‌های عابرپیاده در ورودی ایستگاه، نصب موانع استوانه‌ای فلزی و موانع ویلچررو، نصب تابلوی عابرپیاده LED، تکمیل روشنایی داخل ایستگاه و نصب چراغ‌های راهنمایی، اضافه کردن استندهای دوچرخه در فضای داخلی ایستگاه، نصب بازتاب و گل‌میخ در طول مسیر خیابان، اجرای خط‌کشی عابرپیاده، نصب و تعویض بولاردها در مسیر نیز از اقدامات دیگری بوده که در این زمینه انجام شده است.

وی گفت: نصب سرپناه ایستگاه اتوبوس در محله‌های منطقه و راه‌اندازی خط حمل‌ونقل عمومی برای دسترسی راحت‌تر اهالی از مهم‌ترین فعالیت‌های اداره حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری منطقه ۵ اصفهان بوده است.

کد خبر 714578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.