تهیه نسخه اولیه سند بلندمرتبه‌ سازی در مشهد

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: نسخه اولیه سند بلندمرتبه‌ سازی در مشهد بعد از چند سال تاخیر توسط شهرداری این کلانشهر تهیه شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان رضوی، وحید داعی امروز _دوشنبه چهار دی_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به مصوبه شورایعالی شهرسازی و معماری در زمان تصویب طرح جامع شهر مشهد در سال ١٣٩۵، مقرر شده بود سند بلندمرتبه‌سازی شهر مشهد در پیوست این طرح تهیه و به تصویب برسد که این مهم انجام نشد.

وی افزود: با توجه به اهمیت سند بلندمرتبه‌سازی و نقش آن در آینده شهرسازی شهر مشهد مقدس، کمیسیون ماده پنج مقرر کرد قبل از ارائه این طرح به دبیرخانه کمیسیون و ورود به فرآیند بررسی کمیته فنی کمیسیون، این سند توسط شهرداری به صورت عمومی منتشر و نظرات متخصصان و سایر گروه‌های مربوطه در مساله بلندمرتبه‌سازی دریافت شود.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی با بیان اینکه سند بلندمرتبه سازی هنوز وارد مراحل بررسی قانونی نشده است، خاطرنشان کرد: اکنون نیز دبیرخانه کمیسیون ماده پنج در انتظار ارائه جمع بندی نشستهای کارشناسی عمومی و نظرات نخبگانی توسط شهرداری است تا با صورت بندی نهایی این دیدگاه‌ها نسبت به نحوه ادامه بررسی این سند به صورت بازنگری کلی یا اصلاحات جزئی تصمیم‌گیری شود.

داعی با قدردانی از عملکرد دغدغه‌مند شهرداری مشهد در انتشار این سند و برگزاری جلسات عمومی برای دریافت دیدگاه‌های مختلف، گفت: با توجه به تکلیف شورای عالی شهرسازی و معماری، از این پس هرگونه پاسخگویی به درخواست‌های موردی، تنها در چارچوب سند بلندمرتبه سازی امکان‌پذیر خواهد بود.

کد خبر 714553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.