مورد خاص کوین یامگا در ضربات‌ پنالتی / وقتی همه توپ‌ها گل می‌شود!

کوین یامگا در بازی روز گذشته استقلال مقابل گل‌گهر از روی نقطه‌پنالتی گلزنی کرد تا آمار استثنایی‌اش از این حیث را بهبود بخشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، روز گذشته در یکی از حساس‌ترین دیدارهای هفته چهاردهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران، تیم استقلال تهران در بازی خارج از خانه به مصاف گل‌گهر سیرجان رفت و دستاورد تیم جواد نکونام از این بازی حداقل امتیاز ممکن بود؛ چرا که بازی با نتیجه مساوی یک بر یک تمام شد و البته با این نتیجه آبی‌پوشان تهرانی با ۲۹ امتیاز در صدر جدول باقی ماندند.

کوین یامگا، مهاجم فرانسوی استقلال در این بازی پنجمین گل خود را وارد دروازه گل‌گهر سیرجان کرد تا آمار جالبی مقابل این تیم داشته باشد. آن‌هم اینکه هر پنج گل کوین یامگا در برابر گل‌گهر سیرجان از روی نقطه پنالتی به ثمر رسیده و یکی از آن‌ها در ریباند ضربه پنالتی که خودش زده بود، وارد دروازه گل‌گهر شده است.

ستاره آبی‌ها همچنین چهاردهمین گل خود از روی نقطه پنالتی در مسابقات لیگ برتر را به ثمر رساند و موفق شد از سد امید ابراهیمی عبور کند که پیش از این ۱۳ مرتبه در رقابت‌های لیگ برتر و با استفاده از ضربات پنالتی برای استقلال گلزنی کرده بود. یامگا به این ترتیب عنوان بهترین پنالتی‌زن تاریخ استقلال را در لیگ برتر را از آن خود کرد.

کوین یامگا که در ابتدای فصل بیست‌ویکم لیگ برتر با نظر فرهاد مجیدی به استقلال آمد، در آن فصل پنج مرتبه برای آبی‌های پایتخت از روی ضربات پنالتی گلزنی و دروازه تیم‌های فجرسپاسی، آلومینیوم، مس رفسنجان (۲ بار) و گل‌گهر را باز کرد. تنها پنالتی هدررفته یامگا در همان دیدار برابر گل‌گهر بود که محسن فروزان موفق به مهار ضربه بازیکن فرانسوی شد، اما خود کوین در برگشت توانست دروازه را بگشاید.

در فصل گذشته هم کوین یامگا زیر نظر ریکاردو ساپینتو از روی نقطه پنالتی دروازه تیم‌های نساجی مازندران، گل‌گهر سیرجان (بازی رفت و بازی برگشت)، صنعت‌نفت آبادان و ذوب‌آهن اصفهان را باز کرده بود. یامگا در فصل جاری با استقلال جواد نکونام در برابر تیم‌های هوادار، شمس‌آذر، پرسپولیس و گل‌گهر توانسته است، پنالتی‌های خود را به گل تبدیل کند.

کوین یامگا ضربات پنالتی را تحت هیچ شرایطی از دست نمی‌دهد و زمانی‌که پشت توپ قرار می‌گیرد، خیال همه از گل شدن توپ راحت است و این مسئله را همه باور دارند. بی‌شک این شکل از تبحر در زدن پنالتی اتفاقی است که جواد نکونام، سرمربی آبی‌پوشان را خرسند می‌کند؛ استقلالی‌ها در هر بازی که صاحب پنالتی شوند، با خونسردی از گل شدن پنالتی کوین اطمینان دارند.

کد خبر 714550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.