آماده‌باش چند کشور اروپایی برای مقابله با تهدیدات تروریستی

همزمان با آغاز جشن‌های سال نو میلادی، پلیس کشورهای فرانسه، آلمان و اتریش از آماده‌باش نیروهایشان برای مقابله با تهدیدهای تروریستی در خاک خود خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از شبکه خبری سی‌ان‌ان، فرانسه، آلمان و اتریش از جمله چندین کشور اروپایی هستند که همزمان با افزایش نگرانی‌ها نسبت به تهدید تروریسم، کنترل‌های امنیتی و حفاظت از کلیساها را پیش از آغاز جشن‌های سال نو میلادی افزایش داده‌اند.

ژرالد دارمانن وزیر کشور فرانسه به نیروهای پلیس دستور داده است تا حضور خود را در کلیساهای سراسر کشور افزایش دهند و از مسیحیانی که امروز عصر و فردا صبح برای جشن میلاد مسیح گرد هم می‌آیند، محافظت کنند.

در آلمان نیز تلاش‌های امنیتی افزایش یافته است. مایکل اسر رئیس پلیس کلن در بیانیه‌ای اعلام کرد که پلیس هر کاری را که بتواند برای اطمینان از تأمین امنیت مردم حاضر در کلیساها انجام خواهد داد.

پلیس همچنین به بازدیدکنندگان توصیه کرده است تا برای جلوگیری از تأخیر در بازرسی‌های امنیتی، از آوردن کیف با خود خودداری کنند.

پلیس وین، پایتخت اتریش نیز ضمن افزایش حضور امنیتی در مراسم میلاد مسیح در بیانیه‌ای اعلام کرد: از آنجایی که تروریست‌ها در سراسر اروپا به دنبال حمله به جشن‌های مسیحیان هستند، اقدامات حفاظتی مربوطه در فضاهای عمومی در وین و استان‌های فدرال افزایش یافته است.

یلوا یوهانسون کمیسر امور داخلی اروپا در اوایل ماه جاری هشدار داد که با ادامه جنگ میان رژیم صهیونیستی و حماس، "خطر بزرگ" حملات تروریستی وجود دارد.

ینس استولتنبرگ دبیرکل ائتلاف نظامی ناتو نیز در اواخر ماه نوامبر (اوایل آذر)، خطر تروریسم در اروپا را تهدیدی واقعی و دائمی ارزیابی کرد.

کد خبر 714538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.