دانشگاه کردستان در جمع ۱۰ دانشگاه‌ جامع کشور قرار گرفت

رئیس دانشگاه کردستان گفت: بر اساس اعلام موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC) در نتیجه پایش و ارزیابی ۱۱۵ دانشگاه دولتی، دانشگاه کردستان رتبه دهم را کسب کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط‌عمومی دانشگاه کردستان، حامد قادرزاده اظهار کرد: در این رتبه‌بندی، معیارهای کلی در ارزیابی و رتبه‌بندی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی در شش حوزه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری، بین‌المللی‌سازی، اثرگذاری اقتصادی و خدمات اجتماعی و زیرساخت و تسهیلات است.

وی افزود: اطلاعات موردنیاز به منظور رتبه‌بندی دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی از سه طریق اطلاعات پژوهشی بر مبنای پایگاه‌های ملی و بین‌المللی، خود اظهاری دانشگاه‌ها از طریق تکمیل پرسشنامه الکترونیکی و اطلاعات آموزشی که از طریق وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در اختیار گروه رتبه‌بندی قرار داده می‌شود، جمع‌آوری شده است.

رئیس دانشگاه کردستان ادامه داد: بر اساس اعلام این مؤسسه، در رتبه‌بندی سال ۱۴۰۱-۱۴۰۰ در مجموع ۱۱۵ دانشگاه دولتی حضور داشتند که در این میان دانشگاه کردستان موفق به کسب رتبه ۱۰ شده است.

به گزارش ایمنا، دانشگاه کردستان که مطابق اسناد موجود با عنوان دانشسرای عالی سنندج وابسته به دانشگاه تربیت معلم تهران در سال ۱۳۵۳ بنیان‌گذاری شده است، از نیم‌سال اول سال تحصیلی ۵۶-۵۵ به صورت یکی از پردیس‌های دانشگاه رازی کرمانشاه و با نام دانشکده تربیت دبیر سنندج فعالیت‌های آموزشی خود را ادامه داده است. در سال ۱۳۶۹ برای توسعه دانشکده تربیت دبیر سنندج در قالب دانشکده‌های علوم انسانی، علوم پایه، آموزشکده کشاورزی و آموزشکده فنی و تبدیل آن به دانشگاه جامع دانشگاه کردستان موافقت اصولی صادر شده است.

کد خبر 714536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.