افزایش چادرنشینی و بی‌خانمانی در لندن

بی‌خانمانی در لندن با افزایشی ۱۱ درصدی به سطح بی‌سابقه‌ای رسیده است و شهر اکنون حدود ۱۶۷ هزار بی‌خانمان دارد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، وضعیت بی‌خانمانی در لندن به بحران اسف‌باری تبدیل شده است. این اتفاق به‌ویژه در پس‌زمینه موج جدیدی از استعمال موادمخدر مصنوعی رخ داده که بخش‌هایی از شهر را فراگرفته است و بسیاری از مصرف‌کنندگان خود را با آسیب‌های جدی مواجه می‌کند.

افزایش چادرنشینی و بی‌خانمانی در لندن

اپیدمی بی‌خانمانی در لندن

لندن میزبان بیش از نیمی از افراد بی‌خانمان انگلستان است و از هر ۵۱ ساکن آن، یک نفر فاقد مکان دائمی برای زندگی و ساکن کوچه و خیابان‌های بدون سرپناه است. بسیاری از خانواده‌های آن نیز در خوابگاه‌های بزرگ و شلوغ با تخت‌خواب‌های کوچک زندگی می‌کنند که هیچ امکانات آشپزی یا شست‌وشو ندارند.

افزایش چادرنشینی و بی‌خانمانی در لندن

آمارهای نگران‌کننده نشان می‌دهد که بی‌خانمانی در لندن به سطح بی‌سابقه‌ای رسیده است و این شهر اکنون با افزایشی ۱۱ درصدی، حدود ۱۶۷ هزار بی‌خانمان دارد. با نزدیک شدن به کریسمس و دمای زیر صفر درجه در طول زمستان، شرایط نگران‌کننده این افراد به‌مراتب بدتر می‌شود. فقدان ثبات در این شهر می‌تواند منجر به چرخه بی‌پایان بی‌خانمانی شود، به‌طوری که داده‌های دولتی نشان می‌دهد تقریباً نیمی از خانواده‌های ساکن در اسکان موقت حداقل دو سال در این محیط‌ها زندگی کرده‌اند.

افزایش چادرنشینی و بی‌خانمانی در لندن

قدم زدن در خیابان‌های شلوغ و مراکز خرید لندن نیز با تعداد بسیار زیادی از مردمی که با وضعیت ناخوشایند در گوشه و کنار نشسته یا دراز کشیده‌اند و هر روز به تعداد آن‌ها اضافه می‌شود، عمق فاجعه را نشان می‌دهد. این شرایط به‌ویژه در خیابان آکسفورد قابل مشاهده است که به مرکز تجمع افراد بی‌خانمان تبدیل شده است.

افزایش چادرنشینی و بی‌خانمانی در لندن

از سوی دیگر افزایش اجاره‌بها و بحران هزینه‌های زندگی به‌عنوان عوامل کلیدی در قرار گرفتن مردم در این موقعیت خطرناک باعث تشکیل «مناطق چادری» در خیابان تاتنهام کورت شهر شده است. این افراد با سرد شدن هوا و به‌دلیل در اختیار نداشتن لباس‌های مناسب باید به ایستگاه‌های مترو و قطار پناه ببرند یا ساکن چادرهای کنار خیابان‌ها شوند و خود را از گزند سرمای سخت حفظ کنند.

افزایش چادرنشینی و بی‌خانمانی در لندن

کد خبر 714513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.