رای محرومیت ایران نادو برای ۲ ورزشکار

براساس اعلام ستاد ملی مبارزه با دوپینگ (نادو)، ورزشکار رشته دوچرخه‌سواری دو سال و بسکتبالیست لیگ برتری به مدت هشت ماه از فعالیت در تمام حوزه‌های ورزشی محروم شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به قول ستاد ملی مبارزه با دوپینگ ایران، آزمایشگاه مورد تأیید وادا وجود ماده ممنوع تاموکسیفن از دسته مواد ممنوع گروه S۴ (هورمون‌ها و مدولاتورهای متابولیک) در نمونه دانیال فرزانه را شناسایی و گزارش کرد. تیم کنترل دوپینگ ایران (نادو) بیست‌وسوم تیر ۱۴۰۲ در مسابقات دوچرخه‌سواری قهرمانی کشور در شهر بروجرد از این دوچرخه‌سوار نمونه‌گیری انجام داده بود.

همچنین این آزمایشگاه ماده ممنوع متیل هگزان آمین از دسته مواد ممنوع گروه S۶ (محرک‌ها) در نمونه محمد حیدری، بسکتبالیست لیگ برتری را که در تاریخ هفدهم فروردین ۱۴۰۲ در شهر آمل مورد نمونه‌گیری قرار گرفته بود، تأیید کرد.

شورای صدور رأی ایران (نادو) پس از بررسی پرونده دانیال فرزانه، همچنین ادله، اسناد و شواهد مربوطه و در نظر داشتن مسئولیت مطلق ورزشکار ضمن محرز دانستن اصل تخلف و به استناد ماده ۲-۲-۱۰ قوانین ملی مبارزه با دوپینگ ایران نامبرده را از تاریخ یکم مهر ۱۴۰۲ تا سی‌ویکم شهریور ۱۴۰۴ به مدت دو سال از همه فعالیت‌های ورزشی محروم کرد.

همچنین، پس از بررسی اسناد شواهد ارائه شده توسط محمد حیدری، بسکتبالیست لیگ برتری و در نظر داشتن مسئولیت مطلق ورزشکار ضمن محرز دانستن اصل تخلف و به استناد ماده ۲-۱-۶-۱۰ قوانین ملی مبارزه با دوپینگ ایران، نامبرده از تاریخ چهاردهم اردیبهشت ۱۴۰۲ تا سیزدهم دی ۱۴۰۲ به مدت هشت ماه از فعالیت در تمام حوزه‌های ورزش محروم شد.

تمام آرای محرومیت صادر شده پس از قطعیت حکم و پایان دوره تجدید نظرخواهی الزاماً باید منتشر شود و در وبگاه ستاد ملی مبارزه با دوپینگ ایران در دسترس باشد.

کد خبر 714511

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.