واگذاری زمین برای احداث بیش از ۹ هزار واحد ویلایی در سیستان و بلوچستان

مدیرکل راه و شهرسازی و دبیر شورای مسکن استان سیستان و بلوچستان از واگذاری زمین برای احداث ۹۴۷۱ واحد مسکونی ویلایی طرح نهضت ملی در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی استان، عطاءاله اکبری اظهار کرد: در طرح نهضت ملی مسکن با توسعه افقی شهرها این امکان فراهم شده تا زمین‌هایی را وارد محدوده شهرها کرد و از این طریق با واگذاری زمین به متقاضیان، زمینه برای ساخت مسکن توسط خود مردم فراهم شده می‌شود و در نتیجه تعداد زیادی از این افراد خانه‌دار می‌شوند.

وی با بیان اینکه در شهرهایی که مشکل زمین ندارند این طرح قابلیت اجرایی شدن دارد، افزود: توسعه افقی شهرها می‌تواند نخستین قدم باشد، اما تا حدی که طبق طرح جامع نیاز به بلندمرتبه‌سازی نباشد.

مدیرکل راه و شهرسازی و دبیر شورای مسکن استان سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: در این استان همسو با اولویت دولت، زمین برای ساخت ۷۵ هزار و ۵۶۶ واحد ویلایی در تمام شهرستان‌های استان به‌جز زاهدان و چابهار تأمین شده که بعد از بررسی به ۹ هزار و ۴۷۱ متقاضی طرح اراضی واگذار شده است و این روند همچنان باقوت ادامه دارد.

اکبری اضافه کرد: ساخت واحدهای مسکونی به صورت ویلایی علاوه بر سرعت اجرای پروژه‌ها، نقش مؤثری در بهبود کیفیت زندگی و سکونت مردم بر اساس مختصات فرهنگی منطقه دارد.

وی گفت: در مجموع تاکنون ۲۳۸ هزار و ۷۸ نفر در سیستان و بلوچستان برای طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند که ۴۸ هزار و ۳۵۵ نفر واجد شرایط چهارگانه بوده و تأیید نهایی شده است.

کد خبر 714504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.