۵ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۳
کریسمسِ پرماجرای ۲۰۲۴

با وجود گذشت نزدیک به ۸۰ روز از جنگ غزه، تجمعات ضدصهیونیستی در اروپا و آمریکا ادامه دارد و مردم کشورهای غربی در آستانه سال جدید میلادی همچنان در حمایت از مردم فلسطین تظاهرات می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، کریسمس سال جاری زیر سایه سنگین حملات صهیونیست‌ها به غیرنظامیان فلسطینی نه فقط در بیت‌اللحم، زادگاه حضرت عیسی مسیح (ع)، بلکه در بسیاری از نقاط جهان با آئینی متفاوت از سال‌های گذشته در تدارک است و حامیان فلسطین به‌ویژه در کشورهای غربی با برگزاری تجمعاتی خواهان تحریم خرید از برندهای حامی اشغالگران و هم‌دردی با فلسطینیان شده‌اند.

در حالی که یورش نظامیان و شهرک‌نشینان صهیونیست علاوه بر غزه، روستاها و شهرهای فلسطینی‌نشین در اراضی اشغالی را نیز ناامن کرده است و هر روز خانواده‌های بیشتری را در باریکه غزه و کرانه باختری داغدار عزیزانشان می‌کند، شهر بیت‌اللحم که هر سال در میلاد حضرت عیسی (ع) و سال نو میلادی میزبان هزاران گردشگر از سراسر جهان بود، سال جاری در اعتراض به جنایات رژیم اشغالگر حتی میدان اصلی شهر را نیز آذین‌بندی نکرد و با قرار دادن مجسمه مسیح (ع) روی ویرانه‌ها، به جهانیان ثابت کرد که سال نوی امسال هیچ شباهتی به گذشته ندارد، چرا که داغ بیش از ۲۰ هزار شهید فلسطینی تنها در باریکه غزه، فرصتی برای شادی نخواهد گذاشت.

کریسمسِ پرماجرای ۲۰۲۴

پس از این مخابره تصاویر شهر بیت‌اللحم در رسانه‌های غربی، مردم بسیاری از کشورهای غربی نیز به لحاظ هم‌دردی با مردم مظلوم فلسطین به تجمعات و راهپیمایی‌های گسترده پرداختند و خرید کریسمس امسال را بایکوت کردند تا به نوعی خشم خود را به سیاست‌های حمایتی سران کشورهایشان در حمایت از صهیونیست‌ها نشان دهند.

کاربران شبکه اجتماعی در نیویورک‌سیتی، لندن، شیکاگو، لس‌آنجلس و تورنتو نیز با انتشار شعارهایی با این مضمون «در حالی که شما خرید می‌کنید، بمب‌ها بر سر مردم می‌ریزند»، مردم را به حضور در خیابان‌ها فراخوانده و خواستار تحریم کالاهای برندهای حامی صهیونیسم و برگزاری کریسمسی متفاوت برای هم‌دردی با فلسطین شدند.

تارنمای نشریه آمریکایی نیویورک پست تصاویر متفاوتی از جشن کریسمس سال ۲۰۲۴ منتشر کرده است، این نشریه آمریکایی در گزارش خود آورده است، معترضان هوادار فلسطینیان اواخر برگزاری مراسم کریسمس در پارک «میدان واشنگتن» (Washington Square Park) واقع در محله منهتن نیویورک را برهم زدند.

کریسمسِ پرماجرای ۲۰۲۴

تارنمای این روزنامه نیویورکی در ادامه نوشت: در حالی که ده‌ها نفر برای خواندن سرود شب کریسمس در این مکان جمع شده بودند معترضان طرفدار فلسطینیان با به حرکت در آوردن خودروهای خود در اطراف این پارک به پخش موسیقی و به صدا در آوردن بوق، این مراسم را مختل کردند.

کریسمسِ پرماجرای ۲۰۲۴

بنابر این گزارش در حالی که مردم برای خواندن سرود در این میدان گردهم آمده بودند، معترضان طرفدار فلسطینیان، پرچم‌های فلسطین را بر فراز خودروهای خود بر افراشتند و حضور خود را اطراف این میدان به نمایش گذاردند.

کریسمسِ پرماجرای ۲۰۲۴

نیویورک پست نوشت: شهر نیویورک از هفتم اکتبر گذشته و آغاز جنگ در غزه که منجر شد اسرائیل (رژیم صهیونیستی) کارزار نظامی (جنگ) علیه غزه را به راه اندازد، شاهد اعتراضات هواداران فلسطینی بوده است.

در آستانه کریسمس دیگر شهرهای جهان همچون پاریس پایتخت فرانسه، سیدنی و ملبورن استرالیا، کورک ایرلند و اتاوا در کانادا نیز صحنه تجمعات و آیین‌هایی متفاوت در حمایت از فلسطین بودند.

به نوشته آناتولی، تظاهرات‌کنندگان در پاریس با شعار «در غزه، کریسمس نداریم»، اعتراض خود را به تهاجم صهیونیست‌ها نشان دادند و آتش‌بس فوری را فریاد زدند.

کریسمسِ پرماجرای ۲۰۲۴

اولیویا زمر، فعال سیاسی و یکی از برگزارکنندگان این تجمع وابسته به اتحادیه اروپا-فلسطین گفت: «بدون شک در سال جدید تجمعات بیشتری را در حمایت از فلسطین برگزار خواهیم کرد. ما وظیفه داریم به مردم فلسطین این پیام را برسانیم که آن‌ها تنها نیستند و حمایت میلیون‌ها شهروند در همه کشورها را دارند. بارها گفته‌ایم و باز هم می‌گوئیم که مردم فلسطین دردناک‌ترین ساعات را در تاریخ طولانی خود تجربه می‌کنند و از سوی سران قدرت‌های جهانی که بایدن و مکرون در رأس آن‌ها هستند، طرد شده‌اند.»

برخورد پلیس لس‌آنجلس با تظاهرات‌کنندگان

رسانه‌های آمریکایی همچنین از تظاهرات حامیان فلسطین در لس‌آنجلس و تلاش پلیس برای مقابله با آنها خبر دادند. شبکه سی‌ان‌ان از برخورد پلیس لس‌آنجلس با صدها نفر از حامیان فلسطین که در مقابل یک مرکز خرید بزرگ تجمع کرده بودند، خبر داد.

براساس این گزارش، پلیس لس‌آنجلس مانع ورود معترضان به این مرکز خرید شده است. سی‌ان‌ان به نقل از شاهدان عینی می‌گوید که صدها نفر از حامیان فلسطین و معترضان به تداوم جنگ اسرائیل در غزه، اواخر شنبه به وقت محلی در خیابان‌ها در حال راهپیمایی به سمت مرکز خرید «بورلی» در لس‌آنجلس بودند که پلیس با ده‌ها خودرو و واحدهای موتوری مسیر حرکت آنها را سد کرد و مانع ادامه راهپیمایی آن‌ها شد.

کریسمسِ پرماجرای ۲۰۲۴

پلیس لس‌آنجلس گفته است که معترضان یک تقاطع در مسیر مرکز خرید بورلی را تصرف کردند و همین موضوع باعث شد که پلیس این تجمع را غیرقانونی اعلام و دستور پراکندگی صادر کند.

سی‌ان‌ان در ادامه افزود: در حالی که این تظاهرات بزرگ باعث ایجاد ترافیک در خیابان‌های اطراف شده بود و تجمع شمار اندکی از حامیان اسرائیل را نیز در مقابل آنها در پی داشت، اما در نهایت به‌طور مسالمت‌آمیز پایان یافت. معترضان با نشستن کف خیابان و مسدود کردن خیابان، خواستار آتش‌بس در نوار غزه شدند و به تداوم بمباران فلسطینی‌ها از سوی رژیم صهیونیستی اعتراض کردند.

کد خبر 714503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.