احداث و بهسازی بیش از ۳۹۰۰ واحد مسکونی در روستاهای استان بوشهر

مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر از ساخت و بهسازی ۳۹۱۸ واحد مسکونی در روستاهای استان خبر داد و گفت: در طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی، ۲۰۰ میلیون تومان وام بانکی پرداخت می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علیرضا مقدم با بیان اینکه از محل تفاهم‌نامه مشترک بنیاد مسکن با سازمان بهزیستی در سطح کشور ۱۰ هزار واحد مسکونی در روستاها ساخته می‌شود، اظهار کرد: از این میزان سهم استان بوشهر ۱۸۰ واحد مسکونی به حساب می‌آید که تاکنون برای ۱۲۵ نفر پرونده ساخت واحدهای مسکونی تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه از محل این تفاهم‌نامه، ۸۷ نفر برای دریافت وام به بانک عامل معرفی شده‌اند، افزود: ۸۷ واحد مسکونی یادشده تاکنون ۴۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه سه‌جانبه این نهاد با کمیته امداد و بنیاد مستضعفان برای ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی در سطح کشور، خاطرنشان کرد: سهم استان بوشهر از این میزان ساخت ۳۵۲ واحد مسکونی ویژه مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) استان بوشهر است که تاکنون این طرح‌ها ۷۹ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

مقدم، احداث مسکن مددجویی ۴۰ هزار واحدی در تفاهم‌نامه با کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور را از دیگر طرح‌های ساخت مسکن دانست و تصریح کرد: در این تفاهم‌نامه سهم استان بوشهر احداث ۲۰۰ مسکن ویژه مددجویان تحت پوشش کمیته امداد در روستاها است که تاکنون ۶۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی از احداث ۲۰ هزار واحد مسکونی در تفاهم‌نامه بنیاد مسکن با بنیاد مستضعفان در سطح کشور خبر داد و اضافه کرد: در این تفاهم‌نامه سهم ساخت واحدهای مسکونی ویژه نیازمندان استان بوشهر، ۵۷۷ واحد مسکونی تعیین شده که تاکنون پیشرفت فیزیکی ۸۸ درصدی داشته است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر گفت: در ساخت ۵۷۷ واحد مسکونی در تفاهم‌نامه با بنیاد مستضعفان برای هر واحد مسکونی ضمن پرداخت ۵۰ میلیون تومان کمک بلاعوض ۱۰ تن سیمان و ۲ تن میلگرد رایگان واگذار می‌شود.

مقدم با اشاره به طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی در استان افزود: در این طرح ۲۷۰۹ واحد مسکونی در روستاهای استان بوشهر احداث و بهسازی می‌شود که پیشرفت فیزیکی این طرح‌ها نزدیک به ۷۸ درصد است.

وی با بیان اینکه در این طرح ۲۰۰ میلیون تومان وام بانکی پرداخت می‌شود، اظهار کرد: در مجموع سال جاری در روستاهای استان بوشهر ۳۹۱۸ واحد مسکونی ساخته و بهسازی می‌شود.

کد خبر 714495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.