حفظ میراث ملموس برای توسعه گردشگری نصف‌ جهان

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه حفظ و حراست از آثار ملموس اصفهان بسیار باارزش است،‌ گفت: در گذر آقا نورالله نجفی کاروان‌سراهایی از سمت ورودی حافظ قرار داشت و پهنه‌های سبز موجود باید حفظ می‌شد که امیدواریم با اجرای این پروژه برکاتی در حفظ میراث ملموس و توسعه گردشگری اصفهان داشته باشیم.

احمد شریعتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه در شهر اصفهان میراث ملموسی داریم که حفظ و حراست و نگهداری آن بسیار مفید و باارزش است، اظهار کرد: هر جایی که صحبت از آثار تاریخی به‌عنوان تاریخ و تمدن یک شهر و کشور باشد، اصفهان شاخص و زبانزد است.

وی افزود: در مسیر مرکز شهر اصفهان میدان امام (ره) وجود دارد که این میدان میراث ملموسی در کنار مسجد شیخ لطف‌الله، عالی‌قاپو و مسجد امام (ره) است، همچنین در حاشیه آن اماکنی همچون منازل و محله‌های قدیمی وجود دارد که حفظ و نگهداری آن‌ها مهم بود.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: در گذشته برای اینکه خیابان‌هایی که به میدان امام (ره) منتهی می‌شد، سنگ‌فرش شده بود، از عبور و مرور خودروها ممانعت می‌شد تا مشکلات تخریب را برای آثار باستانی و میراث ملموس نداشته باشد و ارتباطی نیز از خیابان حافظ به نشاط وجود داشته باشد.

شریعتی اضافه کرد: ابتدا قرار شد این محدوده به‌عنوان خیابان نام‌گذاری شود که در این صورت بسیاری از ساختمان‌ها و خانه‌های ارزشمند قدیمی از بین می‌رفت و رفت‌وآمد خودروها از وسط حافظ به نشاط عوارض خاصی برای ساختمان‌هایی همچون مسجد شیخ لطف‌الله و مسجد امام (ره) داشت، بنابراین با مشکلاتی که از سال‌های گذشته وجود داشت با همکاری سازمان میراث و اداره کل راه و شهرسازی رفع و به‌عنوان گذر آقا نورالله نجفی برای رفت‌آمد عابرپیاده و خودروهای امدادی و ساکنان داخل بافت، بازآفرینی شد.

وی گفت: گردشگران و شهروندان می‌توانند برای رفت‌وآمد از خیابان‌های منتهی به میدان امام (ره) همچون نشاط، مجمر و استانداری، از این گذر عبور کنند.

شریعتی ادامه داد: در اجرای این گذر، کاروان‌سراهایی از سمت ورودی حافظ قرار داشت و پهنه‌های سبز موجود باید حفظ می‌شد که امیدواریم با اجرای این پروژه برکاتی در حفظ میراث ملموس و توسعه گردشگری اصفهان داشته باشیم.

کد خبر 714490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.