تاکید معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان بر حضور گسترده در هفدهمین جشنواره گردشگری

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان بر حضور چشمگیر و گسترده در هفدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از لرستان و به نقل از روابط عمومی استانداری لرستان، احمدرضا دالوند شامگاه _یکشنبه سوم دی_ در جلسه ستاد خدمات سفر، اظهار کرد: حضور گسترده و مطلوب در هفدهمین نمایشگاه گردشگری برای شناساندن ظرفیت‌های گردشگری استان در بهمن سال جاری با توجه به تجارب سال‌های گذشته، حائز اهمیت خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه لازم است در این زمینه تمامی دستگاه‌ها با حداکثر ظرفیت و هماهنگی جهت معرفی ظرفیت‌هایی گردشگری، تاریخی، طبیعی و فرهنگی استان، همکاری کنند، اظهار کرد: تلاش کردیم این جلسه نسبت به سال‌های گذشته زودتر برگزار شود تا با وجود مناسبت‌هایی مانند ماه رمضان، انتخابات مجلس و …آمادگی لازم را داشته باشیم.

دالوند افزود: با توجه به ماه مبارک رمضان رعایت شئونات این ماه بسیار مهم و حائز اهمیت است و همه دستگاه‌ها باید به این امر توجه ویژه و یک پیوست فرهنگی برای این کار داشته باشند. ستادهای شهرستانی و فرمانداران نیز باید اقدامات لازم را همانند مرکز استان، انجام دهند و نواقصی که در سال‌های اخیر وجود داشته برطرف کنند.

دالوند خاطر نشان کرد: باید تلاش شود همه اقدامات به موقع و با دقت انجام بگیرد و باهم افزایی بین دستگاهی در این بخش انجام شود تا با برنامه‌ریزی بهتری به استقبال از مسافران نوروزی برویم. وی تصریح کرد: نیاز است برنامه‌ریزی دقیقی در این زمینه صورت بگیرد تا پتانسیل‌های لرستان در بخش گردشگری، به خوبی معرفی شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان به فرارسیدن ماه مبارک رمضان اشاره و بر بحث آماده سازی و نظافت، نمازخانه‌ها تاکید کرد و گفت: برای این موضوع در این ایام به طور جدی پیگیری و اقدام خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: در صورت رعایت نکردن شئونات اسلامی، نقاطی همچون جایگاه‌های عرضه سوخت و مجتمع‌های خدمات رفاهی در حریم نمازخانه‌ها که در حوزه راهداری، میراث‌فرهنگی می‌باشند به صورت جدی برخورد و اگر مجموعه‌ای این شئونات را رعایت نکند، پلمب خواهند شد.

معاون استاندار عنوان کرد: درب نمازخانه‌ها، وضوخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی در این مدت نیز باز باشد. در این ایام وضعیت راه‌های برون شهری و درون شهری استان نیز بسیار حائز اهمیت است و باید پاکسازی حاشیه جاده‌ها، مرمت و بازسازی راه‌ها و… در دستور کار قرار بگیرد تا با حجم کار به روزهای پایانی سال و ورود مسافران مواجه نشویم.

دالوند بیان کرد: پلیس راه در بحث سوانح رانندگی باید به صورت جدی ورود و پیگیری کند تا نسبت به سال‌های گذشته شاهد کاهش تصادفات جاده‌ای باشیم. وی ادامه داد: برای ساماندهی شرکت‌های حمل و نقل و ترمینال‌های مسافربری، شهرداری و راهداری باید برنامه مدون داشته باشد تا با توجه به رویدادهای این ایام، حساسیت یا نارضایتی به وجود نیاید.

معاون استاندار گفت: نیروی انتظامی قطعاً برنامه‌های خودش را در این حوزه دارد که البته مسأله امنیت مسافران در اولویت است و موضوع رعایت مسائل بهداشتی از طرف علوم پزشکی نیز باید به دقت صورت بگیرد.

وی تاکید کرد: تیم‌های نظارتی صمت نیز باید کنترل صنوف، کم فروشی، گران فروشی و… را در دستور کار قرار دهند.

دالوند اظهار کرد: موضوع مهم دیگر در حوزه شهرداری‌ها ظاهر ورودی و خروجی شهرهاست که باید به صورتی زیبنده برای مسافران و متناسب با ظرفیت‌های استان ساماندهی شوند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان، بر لزوم وجود نیروهای تنظیف شهرداری‌ها در اماکن تفریحی طی ایام نوروز تاکید کرد و گفت: پارکینگ‌های مناسب در سطح شهرها بخصوص در مناطق گردشگری اطراف شهرها، پیش بینی شود. در بحث اسکان مسافرین باید تمام ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش اقدامات مناسبی در این زمینه در سال گذشته داشته و امیدواریم در سال جاری هم اینگونه باشد و سایر دستگاه‌ها نیز پای کار باشند. معاون عمرانی استانداری تصریح کرد: دستگاه‌های خدمات‌رسان از جمله برق، گاز، مخابرات و… نیز باید آمادگی کامل جهت جلب رضایت مسافران و گردشگران، داشته باشند زیرا از اول اسفند به‌غیر از موارد ضروری حفاری نخواهیم داشت.

کد خبر 714446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.