کاهش 31 درصدی نزولات جوی در استان اردبیل

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: در مهر ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد بارش های مناسبی در سطح استان بودیم اما در دو ماهه اخیر بارش های قابل توجه رخداد نکرده و با کاهش ۳۱درصدی نزولات جوی مواجه هستیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، دکتر مجید کوهی عصر امروز _یکشنبه سوم دی_ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در مهرماه ۱۴۰۲ متوسط بارش استان نسبت به بلندمدت با افزایش قابل توجهی همراه بود اظهار کرد: اما در ماه‌های آبان و آذر بارش‌های مورد انتظار دریافت نشد، و علیرغم رشد ۳۳ درصدی بارش‌ها نسبت به پاییز سال ۱۴۰۱، در نهایت پاییز ۱۴۰۲ با ۳۱ درصد کاهش بارش برای استان و ۴۴ درصد کاهش برای کل کشور نسبت به بلندمدت به پایان رسید.

مجید کوهی با اشاره به متوسط بارش استان در پاییز سال جاری اظهار داشت: متوسط بارش‌های استان اردبیل برابر با ۵۹ میلی متر بوده است که نسبت به میانگین پاییز سال‌های گذشته که در حدود ۸۶ میلی متر می‌باشد، کاهش ۲۷ میلی متری یا ۳۱ درصدی را نشان می‌دهد.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل افزود: در بین شهرستان‌های استان نیز شهرستان نیر با ۶۳ درصد کاهش بیشترین افت بارش را در بین شهرستان‌های استان داشته و شهرستان‌های کوثر و نمین با ۵۳ درصد و اردبیل با ۴۳ درصد کاهش، در رتبه‌های بعدی قرار گرفته اند که البته شدت کاهش بارش در شهرستان‌های شمالی استان کمتر بوده و کمترین میزان کاهش در شهرستان بیله سوار با ۸ درصد به وقوع پیوسته است.

دکتر مجید کوهی اضافه کرد: در کل کشور نیز فقط ۲ استان خراسان شمالی و گلستان بارش فراتر از نرمال دریافت نموده و در مجموع، ۵ استان وضعیت بارشی مطلوب‌تری نسبت به استان اردبیل را داشته اند.

کد خبر 714400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.