توسعه دولت الکترونیک، بستری برای بهره‌مندی از حقوق شهروندی مردم است

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: توسعه دولت الکترونیک لازمه اقتصاد دیجیتال و بستری مناسب برای حضور گسترده مردم در حوزه‌های مختلف و بهره‌مندی از حقوق شهروندی و تسهیل در مسیر خدمتگزاری است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان، محمد کرمی امروز _یکشنبه ۳ دی_ در همایش پاسداران هویت، کارکنان مجموعه ثبت احوال را به عنوان حافظان و مرزداران حریم هویت برشمرد و اظهار کرد: دقت، تلاش، امانت‌داری و احساس مسئولیت کارکنان مجموعه ثبت احوال باعث نامگذاری امروز به عنوان روز ثبت احوال در تقویم شده که این اقدام نیز گامی برای ارج نهادن به تلاش‌های کارکنان مجموعه است.

وی ادامه داد: تلاش این کارکنان زیربنای نیل به توسعه دولت الکترونیک است و توسعه دولت الکترونیک نیز یکی از اولویت‌های دولت و مورد تاکید مقام ریاست جمهوری است که باید همه مسئولان در این حوزه تلاش کنند چرا که توسعه دولت الکترونیک لازمه اقتصاد دیجیتال و بستری مناسب برای حضور گسترده مردم در حوزه‌های مختلف و بهره‌مندی از حقوق شهروندی و تسهیل مسیر خدمتگزاری است.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: در حوزه فناوری انجام امور به کندی صورت می‌گیرد که باید همه دستگاه‌های اجرایی در این زمینه تلاش کنند تا سرعت انجام امور را بدون حضور و مراجعه مستقیم مردم به ادارات فراهم کنند.

وی تاکید کرد: مسئولان باید نوآوری، خلاقیت و استفاده از فناوری‌های نوین را برای پیشبرد امور به کار گیرند.

کرمی بیان کرد: باید در مراجعات مردمی همه مراجعان را به صورت یکسان ببینیم و نباید افراد برایمان فرق داشته باشند.

وی گفت: باید با انسجام، هم‌افزایی و همچنین دقت در امور و استفاده از حداکثر زمان در ساعات اداری و پرهیز از روزمرگی به مردم خدمت کنیم.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: نظام جمهوری اسلامی ایران یک نظام توحیدی است و باید نگاه همه مسئولان و کارکنان دستگاه‌های اجرایی برای خدمت به مردم توحیدی باشد چرا که ما برای اجرای فرمان الهی آمدیم و رسالت ما ادامه حرکت انبیا و ائمه برای هدایت مردم است.

وی خاطرنشان کرد: ما در فضای جنگ شناختی و ترکیبی دشمن قرار داریم و دشمن در این مسیر همه آحاد مردم از جمله مسئولان را هدف قرار داده تا ذهن‌ها را اشغال کرده و به سمتی که می‌خواهد هدایت کند بنابراین باید با هوشیاری و تمرکز بر کار حداکثر استفاده را برای خدمت به مردم در ساعت اداری داشته باشیم.

کد خبر 714390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.