سالانه ۱۶ میلیون شاخه گل نرگس در جویبار برداشت می‌شود

فرماندار جویبار با اشاره به آغاز به ششمین جشنواره استانی گل نرگس از تولید و برداشت ۱۶ میلیون شاخه این محصول در روستای کردکلای جویبار خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، کمال رستمعلی امروز _یک‌شنبه سوم دی_ در حاشیه بازدید از جشنواره گل نرگس واقع در روستای کردکلای جویبار در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ششمین جشنواره نرگس در روستای کردکلای جویبار با ۳۰ غرفه از سی‌ام آذرماه آغاز به کار کرده و تا هشتم دی‌ماه ادامه دارد.

وی با بیان اینکه جشنواره از ساعت ۸:۰۰ تا ۱۷:۰۰ برای استقبال و بازدید از علاقمندان به گل نرگس دایر است، افزود: اختتامیه جشنواره در روز جمعه هشتم دی‌ماه ساعت ۱۳:۰۰ با حضور مسئولان استانی و شهرستانی و خانواده‌های جشنواره به همراه برنامه‌های بومی محلی برگزار می‌شود.

رستمعلی با اشاره به اینکه علاوه بر عرضه گل نرگس در این جشنواره محصولات صنایع دستی و کشاورزی چون منبت‌کاری، صنایع چوبی و غذاهای بومی و محلی به نمایش درآمده است، تصریح کرد: در این منطقه حدود ۶۶ هزار هکتار زیر کشت گل نرگس رفته که سالانه ۱۶ میلیون شاخه تولید به عمل می‌آید.

فرماندار جویبار برداشت این تولید را از اواخر آذر ماه تا اواخر دی‌ماه عنوان و بیان کرد: زمان کشت پیاز گل نرگس اواخر مردادماه تا اوایل شهریورماه است که نرگس کاران به کشت آن اقدام می‌کنند.

وی ادامه داد: این محصول برای ۱۷۰ نفر در ۶۶ هزار هکتار از اراضی منطقه کردکلای جویبار ایجاد اشتغال کرده است.

کد خبر 714385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.