مبادله یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن ‌محصولات کشاورزی ‌از مرزهای شرقی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: مبادلات مرزی محصولات کشاورزی از سیستان و بلوچستان از مرز یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن گذشت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از روابط‌عمومی سازمان جهادکشاورزی استان، سید محمد رضا سیدحسینی اظهار کرد: در ۹ ماهه امسال یک میلیون و ۳۴۴ هزار و ۲۵۵ تن محصولات کشاورزی با نظارت هفت مرکز قرنطینه گیاهی مستقر در مرزهای رسمی استان شامل مرز میلک، پیشین، میرجاوه، گمشاد، چابهار، ریمدان و زاهدان مبادله شده است.

وی ادامه داد: از مجموع مبادلات مرزی محصولات بخش کشاورزی، واردات یک میلیون و ۹۳ هزار و ۱۵۲ تن کالاهای شامل برنج، چای، ذرت، نهاده‌های دام و طیور و کنجد و بیش از ۲۲۶ هزار و ۱۵۰ تن صادرات محصولات کشاورزی عمدتاً شامل انواع خرما، دانه گشنیز، سیب درختی، انار، گوجه فرنگی و هندوانه است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان، مجموع ترانزیت محصولات کشاورزی در ۹ ماهه امسال که از مرزهای رسمی انجام شده را ۲۴ هزار و ۹۵۳ تن اعلام کرد و افزود: سیستان و بلوچستان به دلیل دسترسی به بازارهای افغانستان و پاکستان و حوزه خلیج فارس فرصت بی‌نظیری را برای صادرات محصولات کشاورزی و در نتیجه ارزآوری و فرصت‌های شغلی جدید برای استان و کشور داراست.

کد خبر 714370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.