اصفهان ۵ درجه سردتر می‌شود / پادنا رکوردار بارش‌ها

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به کاهش دو تا پنج درجه‌ای دما در بیشتر مناطق استان از تداوم شرایط پایداری هوا تا اوایل روز پنجشنبه هفته جاری خبر داد.

آسیه آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر گذر امواج ضعیف تا فردا و جوی پایدار تا اواخر روز چهارشنبه ششم دی، بر روی استان است.

وی افزود: بر این اساس وضعیت جوی طی امروز و فردا به صورت صاف تا قسمتی ابری، گاهی وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و از روز سه‌شنبه صاف تا کمی ابری، گاهی وزش باد و در مناطق مرکزی غبار محلی و به تدریج افزایش غلظت آلاینده‌ها پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان درباره تداوم شرایط پایداری هوا تا اوایل روز پنجشنبه هفته جاری، تصریح کرد: احتمال افزایش غلظت آلاینده‌های هوا در مناطق مرکزی، صنعتی و کلان‌شهر اصفهان از بعدازظهر وقت سه‌شنبه تا چهارشنبه مورد انتظار است.

وی با اشاره به ثبت بیشترین بارندگی طی ۲۴ ساعت گذشته با ۱۶.۷ میلی‌متر در پادنا از توابع شهرستان سمیرم، گفت: میزان بارش‌ها ناشی از ذوب برف به ترتیب در شهر سمیرم با ۱۰ میلی‌متر، اسلام‌آباد موگویی شهرستان فریدونشهر با ۳.۹ میلی‌متر، فریدونشهر دو میلی‌متر، خوانسار و داران یک میلی‌متر و بویین میاندشت ۰.۴ میلی‌متر ثبت و گزارش شده است، از این‌رو روز گذشته تنها در نواحی جنوبی و غربی اصفهان شاهد بارندگی بودیم.

آقایی با بیان اینکه کمینه دما طی ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان دو تا پنج درجه کاهش خواهد داشت، اظهار کرد: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۱۷ درجه سانتی‌گراد و کمینه آن بامداد فردا به ۲- درجه می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: خوروبیابانک با بیشینه دمای ۲۳ درجه سانتی‌گراد و بوئین میاندشت با کمینه دمای ۵- درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و سردترین مناطق استان هستند.

کد خبر 714338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.