مالکان ساخت‌وسازهای غیرمجاز از تبدیل حکم تخریب به جریمه استفاده کنند

شهردار سنندج گفت: مالکان ساخت‌وسازهای غیرمجاز و بدون مجوز در شهر سنندج از فرصت قانونی تبدیل حکم تخریب به پرداخت جریمه استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، سیدانور رشیدی امروز _یک‌شنبه سوم دی_ در صحن علنی شورای اسلامی شهر سنندج که به بحث تعیین تکلیف تغییر کاربری تجاری بلوار نظام مهندسی اختصاص یافته بود، اظهار کرد: رعایت سرانه‌های فضای سبز، ورزشی و غیره، یکی از مهمترین موضوعات شهری است که باید در محلات و مناطق شهری ما مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین مسائل برای دسترسی آسان شهروندان به مراکز خرید و مرکز زدایی از داخل هسته مرکزی شهر، بحث تجاری سازی مناطق است تا بتوانند به سهولت و محله‌محور نیازهای خود را رفع کنند.

شهردار سنندج ادامه داد: برای تعدادی از تعاونی‌های مسکنی که در گذشته در شهر سنندج ساخته شده، مراکز تجاری در نظر گرفته نشده است که این مسئله مقداری دسترسی خانواده‌ها به داخل شهر و مراکز تجاری را سخت کرده و باعث شده که شاهد تغییر کاربری تجاری در برخی از مناطق باشیم.

رشیدی اضافه کرد: هرچند این واحدهای تجاری به صورت غیرمجاز و بدون مجوز احداث شده‌اند اما در راستای فراهم کردن مراکز تجاری و ایجاد اشتغال در این مناطق، سعی کردیم با دیدگاه حمایتی با این افراد برخورد کنیم و از ظرفیت‌های قانونی در جهت حل این مشکل استفاده کنیم.

تمکین نکردن قانون منجر به تخریب ساخت‌وساز غیرمجاز می‌شود

وی تصریح کرد: حدود ۱۵۰ قطعه تغییر کاربری شده در چهار نقطه از شهر سنندج وجود دارد که حکم تخریب آنها قطعی شده است اما در صورت استفاده مالکان این ملک‌ها از فرصتی که قانون‌گذار برای تبدیل حکم تخریب به جریمه شهرداری سنندج تصویب کرده، از تخریب آنها جلوگیری خواهد شد.

شهردار سنندج گفت: در این راستا بر اساس بند «ت» تبصره ۶ قانون بودجه به شهرداری‌ها اجازه داده شده تا در مورد ساختمان‌های بدون پروانه یا مخالف پروانه ساخته شده در محدوده شهرها که در کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ تا پایان سال ۱۴۰۰ رأی قطعی تخریب گرفته‌اند، حکم تخریب را به پرداخت جریمه تبدیل کند.

رشیدی اضافه کرد: با توجه به بالا بودن مبلغ جرایم، در راستای حمایت از شهروندان پیشنهاد کاهش ۵۰ درصدی جرایم به تصویب شورای شهر سنندج رسیده است که مهلت تعیین شده برای اجرای این طرح تا پایان دی ماه جاری است.

وی تاکید کرد: با توجه به صراحت قانون، در صورتی که مالکان در بازه زمانی مذکور از ظرفیت ایجاد شده استفاده نکنند، حکم قطعی تخریب ملک آنها اجرا می‌شود.

شهردار سنندج با بیان اینکه شهرداری در حال حاضر در مظان اتهام قرار گرفته است، افزود: این ساخت و سازها در گذشته خلاف قانون صورت گرفته است و در صورتی که اعمال قانون نشود مجموعه شهرداری زیر سوال می‌رود چون رواج تخلف محسوب می‌شود.

رشیدی خاطرنشان کرد: در صورتی که وحدت رویه داشته باشیم و شهروندان نیز با مجموعه شهرداری همکاری لازم را داشته باشند می‌توان مشکلات را حل کرد.

کد خبر 714335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.