توزیع بیش از ۱۲ میلیون قوطی شیر خشک در آذر / تغییر قیمتی برای مصرف‌کننده واقعی نداشتیم

سخنگوی سازمان غذا و دارو از تأمین و توزیع ۱۲ میلیون و ۶۰۰ هزار قوطی شیرخشک رگولار طی آذر سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان غذا و دارو، سجاد اسماعیلی با اشاره به فعالیت شبانه‌روزی چرخه تأمین و توزیع شیرخشک اظهار کرد: با تخصیص ارز و تأمین مناسب ماده اولیه شیرخشک طی ماه‌های اخیر، میزان تولید این فرآورده به صورت چشمگیری افزایش داشته است، همچنین با نظارت‌های میدانی، سرعت توزیع شیرخشک به داروخانه‌ها و در نهایت مصرف کننده بسیار بیشتر از قبل شده است.

وی افزود: در حال حاضر هیچ مشکلی برای تأمین شیرخشک‌های معمولی (رگولار) وجود ندارد و بازار به تعادل عرضه و تقاضا رسیده است.

سخنگوی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه سازمان غذا و دارو علاوه بر نظارت بر کیفیت فرآورده‌های سلامت محور تسهیل دسترسی مردم به این فرآورده‌ها را هم جز وظایف ذاتی خود می‌داند گفت: با اجرای طرح ساماندهی شیرخشک، ضمن اصلاح سیاست‌های ارزی این حوزه و حمایت از تولیدکنندگان این حوزه، هیچ تغییر قیمتی در این فرآورده برای مصرف‌کننده واقعی صورت نگرفته است و با ارائه کد ملی کودکان زیر دو سال شیرخشک بدون تغییر قیمت در دسترس است.

وی تصریح کرد: تغییر سیاست‌های ارزی و اصلاح قیمت شیرخشک بر مبنای درخواست تولیدکنندگان و در راستای حمایت از آن‌ها و مصوبه ستاد تنظیم بازار صورت گرفته و هیچ گونه مشکلی در چرخه تأمین ماده اولیه و تولید شیرخشک وجود ندارد.

کد خبر 714313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.