معابر مرکزی تبریز مناسب‌سازی می‌شود

شهردار منطقه هشت تبریز گفت: سامان‌دهی دست‌فروشان، پیرایش شهری و حذف زوائد بصری از اقدامات انجام‌ شده در راستای سامان‌دهی و مناسب‌سازی معابر شهری در این منطقه است.

حسین منیری‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در آذربایجان‌شرقی با اشاره به مانع‌زدایی و مناسب‌سازی معابر شهری، اظهار کرد: در راستای طرح پیرایش شهری و حذف زوائد بصری در محدوده مرکزی شهر اقداماتی از جمله جمع‌آوری دست‌فروشان از معابر پرتردد، صدور اخطاریه به مغازه‌های سایبان‌دار بدمنظر و اجرای مانع فلزی جهت جلوگیری از عبور موتورسیکلت و وسایل نقلیه به پیاده‌روها توسط عوامل زیباسازی و حمل‌ونقل و ترافیک منطقه دنبال می‌شود.

وی با تأکید بر نص صریح قانون شهرداری‌ها مبنی‌بر وظیفه شهرداری در راستای جمع‌آوری و سامان‌دهی دست‌فروشان، افزود: اجرای طرح جمع‌آوری دست‌فروشان در پیاده‌گذر تربیت و باغ فجر مانع ایجاد سد معبر و موجب بازگشت آسایش به این دو معبر مهم شهری شده است.

شهردار منطقه هشت تبریز ادامه داد: تکلیف قانونی ما جمع‌آوری دست‌فروشان است و این طرح به‌زودی در سایر معابر پرتردد منطقه اجرایی خواهد شد.

منیری‌فر از صدور اخطاریه به مغازه‌های سایبان‌دار بدمنظر در میدان شهدا روبه‌روی بانک ملی خبر داد و تصریح کرد: در راستای طرح پیرایش شهری و حذف زوائد بصری در محدوده مرکزی شهر، برگ‌های اخطاریه میان اصنافی که با سایبان بدمنظر و غیراصولی منجر به آلودگی بصری شده‌اند، توسط عوامل زیباسازی منطقه توزیع شده است.

وی با اشاره به سامان‌دهی بافت تاریخی تبریز در راستای پیرایش شهری گفت: در ماه‌های آینده تمامی سایبان‌ها و تابلوهای مزاحم مشاغل حذف و جمع‌آوری خواهد شد.

شهردار منطقه هشت تبریز تسهیل عبور و مرور شهروندان به‌ویژه معلولان و اقشار آسیب‌پذیر در معابر شهری را امری مهم دانست و افزود: با اجرای مانع فلزی که فاز نخست آن در مسیر چایکنار و در محدوده پل‌سنگی تا پل قاری نصب شده و طی روزهای آتی در سایر پیاده‌روهای منطقه اجرایی خواهد شد، از عبور موتورسیکلت‌ها و سایر وسایل نقلیه به حریم پیاده‌روها جلوگیری خواهد شد.

کد خبر 714299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.