انگشتر و چاه؛ اثر راه یافته استان اصفهان به جشنواره تئاتر فجر

آثار راه‌یافته از بخش تازه‌های تئاتر ایران به بخش مسابقه چهل و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر اعلام شدند. از بین این آثار راه یافته یک اثر از استان اصفهان به نویسندگی و کارگردانی احسان جانمی، یک اثر از قزوین، یک نمایش از بوشهر و چهار اثر از تهران انتخاب شده‌اند.

احسان جانمی، نویسنده و کارگردان انگشتر و چاه گفت: این اثر جدال خِیر و شَر و رسیدن به ارزش‌های فراموش شده انسانی را نمایش می‌دهد و از وقایع اوایل دهه ۷۰ تا اواسط دهه ۹۰ شمسی در کرمان تا مرز بین عراق و شام الهام گرفته است.
جانمی اضافه کرد: در قسمتی از این نمایش مخاطب صحرایی می‌بیند خالی و برهوت، چاهی خشکیده، پسری و مادری که هر دو بر سر چاه هستند و عمویی که با پیغام مرگ پدر، بدست پسر انگشتر و تفنگی می‌دهد تا خون بریزد و انتقام گیرد.

کارگردان گروه «کاوش» با اشاره به اینکه نمایش «انگشتر و چاه» در مکتب «رئالیسم جادویی» کار شده است، خاطرنشان کرد: این کار نخستین بار در چهل و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به اجرا درخواهد آمد و امیدواریم بعد از آن، شاهد اجراهای عمومی آن در سراسر ایران از جمله اصفهان باشیم.

مائده وحید، فرزاد قاسمی، رسول هنرمند، مانیا مردانی، مهدی نجدی، رضا توکلی، مهتاب کاظمی، علی آقایی، مهدی کاشی، احمدرضا ظهرابی نژاد، مسعود محمودی نژاد، شنتیا توکلی، پدرام زرین نقش، یوسف محلاتی، پرنیان مرادی و ستایش شاکری از جمله نقش آفرینان این اثر هستند.

کد خبر 714283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.