وزش باد شدید در مناطق جنگلی و کوهستانی گلستان / رانندگان احتیاط کنند

مدیرکل مدیریت بحران گلستان وضعیت هوای استان تا ۲۴ ساعت آینده را تشریح کرد.

نعمت اله حاجی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در گلستان، اظهار کرد: از امشب با نفوذ جریانات شمالی تا اوایل صبح فردا به ویژه در نقاط کوهستانی و جنگلی باد نسبتاً شدید و شدید خواهد وزید.

وی افزود: شدت وزش باد در ارتفاعات به ۷۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت نیز می‌رسد که احتمال شکستن درختان در مناطق جنگلی و ارتفاعات می‌رود.

مدیرکل مدیریت بحران گلستان خاطرنشان کرد: با توجه به شدت وزش باد احتمال پارگی تورهای صیادی، ماهیان در قفس و قایق‌های کوچک تفریحی و مسافری می‌رود؛ بنابراین بهتر است در این زمینه دستگاه‌های متولی تدابیر لازم را اتخاذ کنند.

حاجی‌زاده با بیان اینکه شدت وزش باد از امشب تا بامداد فردا زیاد است، تأکید کرد: از افرادی که در مسیر جنگل گلستان تردد می‌کنند تقاضا داریم نکات ایمنی در رابطه با وزش باد در نظر داشته باشند.

وی اضافه کرد: پس از عبور این پدیده در روز دوشنبه، شرایط هوا نیمه‌ابری، گاهی همراه با بارندگی در نواحی کوهستانی، بارش ملایم و پراکنده برف، کاهش محسوس دما و پدیده مه و باد نسبتاً شدید و موقتی را شاهد خواهیم بود.

مدیرکل مدیریت بحران گلستان گفت: این سامانه تا دوشنبه شب در منطقه فعال است و پس از آن تا روز چهارشنبه جو منطقه آرام خواهد بود.

حاجی‌زاده گرگان را سردترین شهر استان اعلام کرد و افزود: امروز آزادشهر با ۲۷ درجه گرم‌ترین شهرستان استان است.

کد خبر 714257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.