کسب رتبه اول جشنواره جوان خوارزمی توسط دانش‌آموزان کرمانی

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان از کسب رتبه اول جشنواره جوان خوارزمی برای هفتمین بار در ده سال اخیر توسط دانش‌آموزان استان کرمان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش، رضا رضایی اظهار کرد: پنج طرح از استان معادل ۲۲ درصد کل طرح‌های کشور، به عنوان برگزیده نهایی بیست و پنجمین دوره جشنواره جوان خوارزمی اعلام شده‌اند و اداره کل آموزش و پرورش استان مقام اول کشور را برای هفتمین بار در ده سال اخیر کسب کرده است.

وی افزود: در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ در بخش دانش‌آموزی بیست و پنجمین جشنواره جوان خوارزمی استان کرمان، ۳۱۰ طرح در سامانه جشنواره ثبت شد که از این حیث اداره کل استان در جایگاه اول کشور قرار گرفت و از نظر تعداد کل طرح‌ها به ترتیب اداره کل شهر تهران با ۳۰۷ و اداره کل البرز با ۲۸۹ طرح در جایگاه‌های دوم و سوم کشور قرار گرفتند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: در کل کشور تعداد دو هزار و ۷۱۷ طرح از استان‌های مختلف ارائه شده که این طرح‌ها در ۱۸ گروه علمی کشاورزی و منابع طبیعی، مکانیک، برق و الکترونیک، کامپیوتر، فیزیک و نجوم، فناوری نانو، شیمی، مکاترونیک، علوم زیستی و پزشکی، زبان و ادبیات فارسی، علوم شناختی، علوم اجتماعی و روان شناسی، علوم دینی و قرآن پژوهی، هنر، عمران و معماری، ریاضی، سلول‌های بنیادی و هوش مصنوعی به صورت غیر حضوری داوری شده‌اند.

رضایی خاطرنشان کرد: از تعداد کل طرح‌های استان ۳۲ طرح برای شرکت در مصاحبه (دفاع برخط طرح‌ها) در مرحله کشوری دعوت شده‌اند؛ در این مرحله از کل کشور تعداد ۱۲۳ طرح به مرحله مصاحبه دعوت شدند که حدود ۲۶ درصد به استان کرمان تعلق داشت.

وی ادامه داد: دانش آموزان دعوت شده به مصاحبه از ۲۲ استان کشور به این مرحله راه یافته‌اند که از این میان، استان کرمان با ۳۲ طرح در جایگاه اول کشور و پس از آن شهر تهران با ۲۷ طرح، خراسان رضوی ۱۱ طرح، البرز ۱۰ طرح و اصفهان ۹ طرح در دوم تا پنجم قرار دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان تصریح کرد: از لحاظ تعداد طرح‌های دعوت شده به دفاع برخط کشوری به ترتیب آموزش و پرورش ناحیه دو با ۱۰ طرح، انار با ۴ طرح، ناحیه یک با ۳ طرح و بافت، بم و سیرجان هر یک با ۲ طرح در جایگاه‌های اول تا چهارم استان قرار گرفتند.

وی افزود: داوری برخط کشوری از ۱۸ تا ۲۲ شهریور ماه ۱۴۰۲، در محل دبیرستان فرزانگان دوره اول ناحیه دو در مرکز استان برگزار شد که دانش آموزان دعوت شده به مصاحبه، در محل داوری حضور یافته و به صورت برخط، در برابر هیأت داوران کشوری مستقر در تهران از طرح‌های خود دفاع کردند،

رضایی ادامه داد: پس از دفاع دانش آموزان و بررسی هیأت داوران، ۱۵ طرح از استان به عنوان برگزیده کشوری وزارت آموزش و پرورش (برگزیده مرحله نیمه نهایی) اعلام شد که در این مرحله از کل کشور تعداد ۵۰ طرح برگزیده شدند که ۳۰ درصد به استان کرمان تعلق داشت.

وی گفت: طرح‌های برگزیده وزارت آموزش و پرورش از ۱۶ استان کشور به این مرحله راه یافته‌اند که از این میان، اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان با ۳۲ طرح در جایگاه اول کشور و پس از آن شهر تهران با ۱۰ طرح، خراسان رضوی ۵ طرح و اصفهان ۴ طرح در جایگاه دوم تا چهارم قرار گرفتند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه خلاقیت و نوآوری، کاربرد و حل‌مسأله، مستندسازی و ارزش علمی، فنی و تخصصی از شاخص‌های اصلی داوری طرح‌های جشنواره جوان خوارزمی است، گفت: از لحاظ تعداد طرح‌های برگزیده مرحله نیمه نهایی به ترتیب آموزش و پرورش ناحیه دو کرمان با ۵ طرح، انار با ۲ طرح و بم، جیرفت، رابر، راور، سیرجان، ناحیه یک و نرماشیر هر کدام با ۱ طرح در جایگاه‌های اول تا سوم استان قرار گرفتند.

کد خبر 714224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.