ثبت ۵۲۰۰ هکتار مزرعه گندم در سامانه کشت قراردادی

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اصفهان سطح زیر کشت گندم آبی و دیمی را در حدود ۶۸ هزار هکتار اعلام کرد و گفت: تاکنون ۵۲۰۰ هکتار گندم ثبت سامانه کشت قراردادی شده که ۲۲۰۰ هکتار توسط اداره کل غله و حدود سه هزار هکتار توسط سازمان تعاون روستایی انجام شده است.

محسن ضیایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از ثبت ۵۲۰۰ هکتار کشت گندم در سامانه کشت قراردادی خبر داد و اظهار کرد: از ابتدای طرح در سال جاری آبی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ تاکنون ۵۶۰ قرارداد در سامانه مذکور ثبت شده است.

وی افزود: بر اساس برآوردهای سازمان جهاد کشاورزی استان، سطح زیر کشت گندم آبی و دیمی به حدود ۶۸ هزار هکتار می‌رسد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اصفهان با اشاره به عملکرد سامانه ثبت سامانه کشت قراردادی اعلام کرد: ۲۲۰۰ هکتار از گندم ثبت شده توسط اداره کل غله و حدود سه هزار هکتار توسط سازمان تعاون روستایی صورت گرفته است.

وی بر اساس سیاست‌های دولت و وزارت جهاد کشاورزی، سه دستگاه را متولی کشت قراردادی در سال جاری دانست و ادامه داد: پشتیبانی امور دام در رابطه با محصول جو و ادارات کل غله و سازمان تعاون روستایی در محصولات گندم آبی، دیم و کلزا این اقدام را انجام خواهند داد.

ضیایی درباره روند ثبت در سامانه کشت قراردادی توضیح داد: کشاورزان با مراجعه به مرکز جهاد می‌توانند برای به‌روزرسانی و ثبت اطلاعات سطح زیرکشت در سامانه جامع پهنه‌بندی، نصب برنامه کاربردی کشاورزی قراردادی توسط کشاورز با استفاده از گوشی تلفن همراه و رایانه در اختیار از طریق نشانی GTC.ir (سامانه شرکت بازرگانی دولتی ایران) و ثبت‌نام در برنامه کاربردی کشاورزی قراردادی بر اساس کد ملی و شماره تلفن همراه متعلق به کشاورز اقدام کنند.

وی با اشاره به مزایای این طرح برای ثبت‌نام‌کنندگان گفت: کسانی که در این طرح شرکت می‌کنند از ۲۰ درصد تخفیف بیمه محصولات کشاورزی، همچنین از جایزه قرارداد به میزان هر تن ۱۵۰ هزار تومان برخوردار می‌شوند.

کد خبر 714212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.