رسیدگی به ۱۵ پرونده فروش اجباری در زنجان

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان با اشاره به اینکه فروش اجباری تخلف است، گفت: ۱۵ پرونده فروش اجباری در تعزیرات حکومتی زنجان رسیدگی شد.

رضا مظفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: تخلف فروش اجباری از تخلفاتی است که در فصل هشتم قانون نظام صنفی قانون‌گذار به آن اشاره شده است.

وی با اشاره به اینکه طبق این قانون فروش اجباری تحت هر شرایطی تخلف است و هیچ عمده‌فروش یا خرده‌فروشی اجازه این کار را نخواهد داشت، افزود: تخلف فروش اجباری، علاوه بر کالا، در خدمات نیز ممکن است رخ بدهد که در هر دو صورت مشمول جریمه خواهد بود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان با بیان اینکه امسال ۱۵ پرونده فروش اجباری در تعزیرات رسیدگی شده است، خاطرنشان کرد: اگر کالا به اجبار فروخته شده باشد، ابتدا واحد صنفی مکلف می‌شود تا این کالا را پس بگیرد، علاوه بر این مکلف به پرداخت جریمه چند برابر کالای فروخته شده خواهد بود.

مظفری از رسیدگی با اشاره به ۱۲ پرونده حراج غیرقانونی کالا در استان گفت: واحدهای صنفی اگر بخواهند کالا یا خدمات خود را تا ۱۵ درصد زیر قیمت عرضه کنند، نیازی به مجوز ندارند، اما برای بیشتر از این میزان حراج، باید مجوز اخذ کنند که اگر این اتفاق نیفتد مرتکب تخلف شده‌اند.

وی گفت: متقاضیان پس از اخذ مجوز موظف هستند ضمن الصاق تابلوی حراج و فروش فوق‌العاده و درج قیمت کالاهای مورد نظر و نرخ اولیه، میزان تخفیف و مدت حراج و فروش فوق‌العاده را در مکان مناسب به نحوی که در معرض دیدگان همه باشد، نصب کنند.

کد خبر 714192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.