شهیدی که تکلیف جهاد از روی دوش او برداشته شده بود

شهید «اسماعیل فرجوانی»، جوان دلاور اهوازی در مناطق عملیاتی خط‌شکن و جلودار بود و هر چه مانع بر سر راهش قرار می‌گرفت، جهاد را رها نمی‌کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، روزهای اول دی، همیشه یادآور خاطرات عملیات کربلای ۴ است؛ روزهای سخت سوم تا پنجم دی که رزمندگان دوران دفاع مقدس آن را به خاطر دارند؛ عملیات بزرگی که در محورهای اصلی ابوالخصیب و ام‌الرصاص و محور ایذایی شلمچه برنامه‌ریزی شده بود اما با موفقیت همراه نشد؛ اگرچه بستری را برای عملیات پیروزمندانه کربلای ۵ فراهم کرد.

شهید «اسماعیل فرجوانی» یکی از شهدای این عملیات است که فرمانده گردان کربلا را بر عهده داشت و به عنوان غواص خط‌شکن در آن شرکت کرد.

او در عملیات کربلای ۴ در نوک پیکان حمله قرار داشت که به شهادت رسید و پیکرش در کنار اروند همراه دیگر شهدا جا ماند، اما گردان کربلا یکی از موفق‌ترین گردان‌ها در کل عملیات لقب گرفت.

پیکر شهید فرجوانی سال ۱۳۸۱ تفحص شد و بین نیروهایش در گلزار شهدای اهواز آرام گرفت.

پس از عملیات فتح‌المبین اولین فرزند او به دنیا آمد، دختری که بر اثر فلج مغزی قادر به حرکت نبود، در روزهای شروع جنگ خواهرش ۷۰ درصد جانباز شد، در طریق‌القدس برادرش ابراهیم شهید شد.

اسماعیل بارها مجروح شد و در رمضان پایش زیر تانک له شد و در عملیات خیبر شیمیایی شد و در بدر دستش از مچ قطع شد.

سال ۶۲ فرزند دومش امیر به دنیا آمد و وقتی بچه سومش هم معلول به دنیا آمد، امام جمعه و فرمانده لشکر، تکلیف جهاد را از گردنش برداشتند، با وجود همه این مشکلات، حاضر نشد لحظه‌ای جبهه را ترک کند.

کد خبر 714186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.