۳ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۷
شورای شهر سی‌سخت منحل شد

معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد از انحلال شورای اسلامی شهر سی‌سخت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، علی‌محمد روستا شامگاه شنبه _دوم دی_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در نشست شورای مرکزی حل اختلاف و رسیدگی به شکایات شوراها در وزارت کشور، موضوع انحلال شورای اسلامی شهر سی‌سخت مطرح شد و ضمن بررسی اسناد و مدارک و استماع دفاعیات اعضای شورا، با توجه به اقدامات خلاف وظایف مقرر و مصالح عمومی شهر توسط شورا از جمله ناتوانی در انتخاب شهردار، برگزار نشدن جلسات شورا و تشخیص انحراف شورا از وظایف قانونی، رأی هیئت استانی مبنی بر انحلال شورا تأیید شد.

وی افزود: توسعه عمرانی و خدمات مطلوب به شهروندان و شهر توریستی سی‌سخت به لحاظ موقعیت جغرافیایی، اجتماعی و قطب گردشگری استان برای ما حائز اهمیت است.

معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: تلاش‌های زیادی صورت گرفت تا از انحلال شورا با برگزاری نشست‌های توجیهی و آموزشی با اعضا از طریق فرمانداری دنا و استانداری جلوگیری شود، اما برخلاف تذکرهای مجموعه‌های ناظر، شورا با عملکرد خود بر انحراف از وظایف قانونی اصرار داشت.

روستا تصریح کرد: با انحلال شورای اسلامی شهر سی‌سخت، بر اساس ماده ۸۵ قانون شوراهای اسلامی، استاندار به عنوان قائم‌مقام شورا توسط وزارت کشور تعیین می‌شود تا شهرداری بتواند به ارائه خدمات به شهروندان بپردازد.

کد خبر 714152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.