دوبلور و گوینده پیشکسوت درگذشت + بیوگرافی و علت فوت و صدای ناصر طهماسب

ناصر طهماسب گوینده و دوبلور پیشکسوت روز گذشته- یکم دی ماه از دنیا رفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، ناصر طهماسب گوینده و دوبلور پیشکسوت روز گذشته- یکم دی ماه از دنیا رفت.

شهراد بانکی دوبلور در گفت و گویی این خبر را تایید کرد.

.به گفته شهراد بانکی ناصر طهماسب دو هفته قبل دچار سکته مغزی شده و در طول این مدت در بیمارستان بستری بود و روز گذشته یکم دی ماه درگذشت.

مراسم تشیع و خاکسپاری او در سکوت خبری امروز برگزار شده است.

بانکی همچنین درباره مراسم ترحیم ناصر طهماسب بیان کرد که جزئیات آن اعلام خواهد شد.

بیوگرافی ناصر طهماسب

ناصر طهماسب در سال ۱۳۱۸ در جهرم متولد شد و فعالیت در دوبله را به صورت حرفه‌ای از سال ۱۳۴۰ آغاز کرد؛ وی برادر ایرج طهماسب است.

مهارت در ارائه تیپ‌های جدی و کمدی و لهجه‌های مختلف از ویژگی‌های این گوینده توانا بود؛ او افزون بر گویندگی نقش‌های اول، در فیلم‌های سینمایی و مجموعه‌های تلویزیونی زیادی به عنوان مدیر دوبلاژ و سرپرست گویندگان فعالیت داشت.

طهماسب به صورت جدی فعالیت خود را از سال ۱۳۴۰ وقتی ۲۲ ساله بود به‌عنوان گوینده نقش اول شروع کرد و تا انقلاب اسلامی در نقش دوبلور فیلم‌های ایرانی و کمتر خارجی فعالیت داشت و بعد از انقلاب اسلامی یعنی سال ۵۷ بود که به عنوان مدیر دوبلاژ و سرپرست گویندگان فعالیت ش را ادامه داد و صدایش یادآوری بازیگرانی چون هارولد لوید، جک نیکلسون، دیوید جانسنو … بود.

صدای او در سریال هزار دستان بین سال‌های ۱۳۵۸ تا ۱۳۶۶ در نقش علی نصیریان بسیار مورد استقبال قرار گرفت اما بیشتر شهرت او در سال ۱۳۷۱ با سریال ارتش سری بود.

صدای وی در نقش فرمانده کسلر ارتش سری و کارتون یوگی بسیار مورد توجه قرار گرفت؛ طهماسب در سال ۱۳۶۳ اولین بار، بازیگری را در فیلم راه دوم تجربه کرد، او سپس سال ۸۵ در سریال مرگ تدریجی یک رؤیا برای تلویزیون بازی کرد؛ هنرنمایی در سریال کلانتر ۳ در سال ۸۸ و فیلم من مادر هستم سال ۸۹ به کارگردانی فریدون جیرانی از جمله فعالیت‌های بازیگری‌اش به شمار می‌رود.

مروری بر آثار ناصر طهماسب

گویندگی به‌جای جک نیکلسون در «دیوانه از قفس پرید»، ریچارد دریفوس در «دختر خداحافظی»، داستین هافمن در «پاپیون»، لزلی هاوارد در «بربادرفته»، جانی سکا در «محمد رسول‌الله» و جهانگیر فروهر در «سوته‌دلان» (ساخته علی حاتمی، ۱۳۵۶) نمونه‌هایی از آثار ماندگار او در دوبله است. همچنین به‌یادماندنی‌ترین نقش‌هایی که او گویندگی آن‌ها را در مجموعه‌های تلویزیونی به عهده داشته‌است عبارتند از: جاناتان گرت در «در برابر باد»، آقاجان با بازی نصرت کریمی در «دایی‌جان ناپلئون» اثر ناصر تقوایی، ابوالفتح با بازی علی نصیریان در «هزاردستان» اثر علی حاتمی و یوگی در کارتون «یوگی و دوستان»

صدای ناصر طهماسب

کد خبر 714129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فاطمه IR ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
    0 0
    صدای ماندگار... خداحافظ آقای طهماسب، صدا و بازی عالی شما در فکر و قلب مل ماندگار خواهد ماند.💔💔💔
  • مهدی IR ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
    0 0
    خداوند رحمتش کند ایشون یک سرمایه ملی بود
  • مهدی IR ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
    0 0
    خداوند رحمتش کند ایشون یک سرمایه ملی بود
  • باران IR ۰۸:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    0 0
    روحت شاد یادت مانا