گام بلند شهرداری سنندج برای هوشمندسازی شهر

تفاهم‌نامه شهرداری سنندج و شرکت ارتباطات مبین‌نت در راستای هوشمندسازی شهر سنندج با حضور معاون راهبردی و توسعه بازار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، استاندار کردستان و جمعی دیگر از مسئولان استانی منعقد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی شهرداری سنندج، با توجه به برنامه اجرایی دولت مردمی در خصوص تحقق اقتصاد دانش‌بنیان اشتغال‌آفرین و عمل به منویات مقام معظم رهبری در اجرای پروژه‌های حوزه ای‌.سی‌.تی در سطح کشور و اجرای پروژه‌های طرح‌های این حوزه در قالب توسعه زیرساخت ارتباطی فیبر نوری و دسترسی منازل و کسب و کارها به اینترنت پرسرعت، تفاهم‌نامه فی‌مابین شهرداری سنندج و شرکت مبین‌نت به عنوان اپراتور مورد تأیید وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات شامگاه _شنبه دوم دی_ در استانداری کردستان منعقد شد.

این تفاهم‌نامه در راستای توسعه شبکه فیبر نوری و زیرساخت هوشمندسازی و اجرای پروژه دسترسی منازل و کسب و کارها به اینترنت پرسرعت و رسیدن به میزان پوشش مورد تعهد دولت در سطح شهر سنندج منعقد شده است.

قرار است تا مردادماه سال آینده عملیات اجرایی فیبرنوری منازل و کسب و کارها در شهر سنندج به اتمام برسد.

در قالب این طرح، ۲۲۸ نقطه شهر و ۴۶ ساختمان شهرداری به فیبرنوری در سنندج متصل می‌شود، ضمن اینکه عملیات اجرایی آن در شهرهای سقز، مریوان و کامیاران هم امسال شروع می‌شود.

شرکت مبین‌نت تعهد داده است که تا اسفند سال آینده این طرح در تمام نقاط استان کردستان اجرا و ۳۳۰ هزار خانوار از آن بهره‌مند شوند.

کد خبر 714127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.