پرداخت ۴۵۰ هزار میلیارد ریال تعهدات تامین اجتماعی بدون برداشت از منابع بانکی

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از پرداخت ماهانه ۴۵۰ هزار میلیارد ریال تعهدات تامین اجتماعی بدون برداشت از منابع بانکی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از مرکزی، میرهاشم موسوی عصر امروز_ دوم دی_در آئین رونمایی از تولید اولین دستگاه بیل هیدرولیکی ۷۵ تن کشور، در شرکت هپکو اراک اظهار کرد: سازمان تأمین اجتماعی دو تا سه سال گذشته ماهانه ۲۶۰ تا ۲۷۰ میلیارد ریال مستمری بازنشستگان را پرداخت می‌کرد و هر ماه سه تا ۵۰ هزار میلیارد ریال کسری نقدینگی فراپرداخت حقوق وجود داشت.

وی با بیان اینکه امسال، سال رشد تولید و مهار تورم است افزود: در همه بخش‌های کشور باید به این مهم توجه شود، چراکه زمانی که از تولید سخن به میان می‌آوریم به نوعی در تلاش هستیم که در اقتصاد کلان، ارزش پول ملی و قدرت خرید افزایش یابد.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی تصریح کرد: بسیاری از اقتصاد دانان بر این باور هستند که ارزش پول ملی به واسطه تولید محقق می‌شود و هر کشوری که تولید مسئله اصلی آن باشد، آن کشور ارزش پول ملی و قدرت خرید و آسایش و امنیت بالایی دارد.

وی افزود: منابع و چرخش آن در تأمین اجتماعی بیانگر وقوع اتفاقات خوب در حوزه تولید در کشور و نشان می‌دهد به چه سمتی در حرکت است.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی کشور اظهار کرد: بالغ بر ۱۰۶ هزار میلیارد تومان از سال ۹۳ تا ۱۴۰۰ به دلیل کسری نقدینگی برای انجام تعهدات، استقراض بی رویه برای پرداخت حقوق و مستمری اتفاق افتاد.

وی ادامه داد: هم اینک با رویکرد دولت سیزدهم، ۴۵ هزار میلیارد تومان تعهد در سازمان ماهیانه بدون یک ریال اضافه برداشت از نظام بانکی انجام می‌شود.

موسوی با بیان اینکه امید می‌رود ۱۰۶ هزار میلیارد تومان بدهی سازمان تأمین اجتماعی به بانک‌ها به عرصه تولید اختصاص یابد تصریح کرد: منابع کشور نباید به پرداخت حقوق و مستمری اختصاص داده شود.

وی گفت: تبدیل منابع کشور در سال‌های گذشته اشتباه بود زیرا قدرت مالی کشور باید در حوزه تولید و صنعت هزینه شود.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی اضافه کرد: هم اینک کشور با قوت و قدرت به مسیر رشد و تولید وارد شده و این مهم در خروجی‌ها بیش از پیش خود را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه یکی از ظرفیت‌های کشور در حوزه تولید، معدن و صنعت معادن است گفت: اهمیت شرکت هپکو به دلیل ارتباط با این صنعت بسیار مهم است.

موسوی افزود: در صورتی که معادن در اقتصاد کشور جایگزین نفت شود، تولید کنونی هپکو ناچیز بوده و باید در این شرکت در این زمینه برنامه‌های کلان‌تری لحاظ شود تا در این عرصه نقش راهبردی داشته باشد.

وی با بیان اینکه در این شرکت رونمایی از این بیل مکانیکی به معنی ورود به تولیدات با تناژ بالا است گفت: سازمان تأمین اجتماعی به عنوان یکی از سهامداران اصلی این صنعت همانند گذشته با قوت کنار این شرکت خواهد بود.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی اظهار کرد: برای توسعه هپکو بدون شک بیش از پیش کنار آن خواهیم بود و امید می‌رود بتوان شرایطی ایجاد کرد که این شرکت علاوه بر تأمین نیاز داخلی کشور، در عرصه صادرات هم حضور پررونق داشته باشد.

کد خبر 714120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.