منابع طبیعی یکی از حلقه‌های ثروت‌آفرین استان اردبیل است

استاندار اردبیل گفت: استان اردبیل دارای منابع طبیعی خدادادی بوده که باید ضمن حفظ این موهبت، زمینه‌های ثروت‌آفرینی از آن را برای استان فراهم کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، سیدحامد عاملی عصر امروز _شنبه دوم دی_ در نشست با جمعی از اعضای سازمان‌های مردم‌نهاد حوزه محیط زیست اظهار کرد: با توجه به وجود جاذبه‌ها و منابع طبیعی و خدادادی در استان اردبیل، باید ضمن حفظ این موهبت، زمینه‌های ثروت‌آفرینی از آن را برای استان فراهم کرد.

وی افزود: لازم است با الگوبرداری از مدل‌ها و شیوه‌های حفاظت از منابع طبیعی، در کنار آن با ایجاد دهکده‌های گردشگری و بوم‌گردی، بتوانیم زمینه جذب گردشگران بیش‌تر را فراهم آوریم.

استاندار اردبیل تصریح کرد: در عین حفظ محیط زیست می‌توانیم پیشرفت نیز داشته باشیم، به‌طوری که در دنیا نمونه‌هایی از پارک‌های ملی حفاظت‌شده با هدف گردشگری ایجاد شده است.

عاملی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام‌گرفته در ۲ سال اخیر برای رونق تولید و اقتصاد، گفت: برنامه‌ریزی برای افزایش تولید ثروت در همه حوزه‌ها از جمله گردشگری در استان اردبیل انجام گرفته که بر اساس گزارش فعالان این بخش، افزایش حضور گردشگران و درآمد حاصل از آن را طی ۲ سال گذشته شاهد هستیم.

وی با بیان نقش مهم دانشگاه و فعالان زیست محیطی در ارائه راهکارهای علمی برای حفاظت و بهره‌برداری سالم از منابع طبیعی، افزود: از پیشنهادها و نظریات علمی سازنده در راستای پیشرفت استان اردبیل و رشد اقتصادی منطقه استقبال می‌شود.

استاندار اردبیل بیان کرد: دانشگاهیان باید با نگاه حل مسائل نسبت به ارائه راهکارها و گفتمان‌سازی اقدام کنند تا مسؤولان استان هم در ارتباط تنگاتنگ با دانشگاه، این راهکارها را مورد استفاده قرار دهند.

استاندار اردبیل ضمن درخواست از سازمان‌های مردم‌نهاد حوزه محیط زیست برای استمرار فعالیت‌های خود در راستای احیا و حفظ محیط زیست و منابع طبیعی، اظهار کرد: درخواست‌های مطرح‌شده در این نشست در خصوص محیط زیست و منابع طبیعی استان اردبیل از جمله احیای جنگل فندق‌لو، تدوین سند مدیریت بحران، دفع پسماندهای روستایی و… پیگیری خواهد شد.

کد خبر 714118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.