۳۷۸ شکار و صید غیرمجاز در چنگال محیط‌بانان

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست استان اصفهان از شناسایی تعداد ۵۶ تخلف و نزدیک به ۳۷۸ مورد شکار و صید غیرمجاز در سه ماهه پاییز امسال در مناطق حفاظت شده استان خبر داد.

علیرضا غلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره عملکرد اجمالی سه ماهه حفاظت محیط‌زیست در برخورد با شکارهای غیرمجاز، اظهار کرد: در این مدت، تعداد ۵۶ مورد تخلف شکار و صید آبزیان، پرندگان و پستانداران، اقدام به شکار، نگهداری و فروش حیات وحش و تخلف محیط زیستی در فضای مجازی، شناسایی شده و اقدام‌های لازم برخورد با متخلفان در جریان است.

وی با اشاره به شکار و صید غیرمجاز جانوران، پرندگان و آبزیان در سه ماهه پاییز امسال، افزود: از گونه‌های پستانداران تعداد ۱۷ قوچ، دو مورد ماده آهو، ۱۵ پازن، یک گراز، پنج بز ماده، دو میش و یک آهو، تعداد ۲۳ کبک و کبوتر شکار و صید شده است.

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست استان اصفهان اضافه کرد: در این مدت، ۲۴۱ عدد صید غیرمجاز ماهی و ۷۱ مورد نگهداری و خرید و فروش حیات وحش زنده از قبیل عقاب صحرایی، طاووس، طاووسک، مرغ شاخدار، ماندرین، آن قوت و قرقاول آمریکایی، شناسایی و با متخلفان برخوردهای جدی شده است.

وی با بیان اینکه از متخلفان؛ ۳۳ عدد سلاح مجاز و غیر مجاز به همراه ادوات شکار نیز کشف و ضبط شد که طبق قانون با آن برخورد می‌شود، گفت: اقدام در برابر تصرف غیرمجاز اراضی در زیستگاه‌های طبیعی و تخریب آن در پارک ملی و پناهگاه حیات وحش موته، قمیشلو و منطقه حفاظت شده کرکس، و ۱۴ مورد تعقیب، گریز و کشف ۱۴ هزار متر تور نیز طی این ماه اتفاق افتاده است.

دستگیری ۳۳ متخلف در مناطق حفاظت شده اصفهان

غلامی با اشاره به دستگیری ۳۳ نفر که اقدام به تخریب مناطق حفاظت شده و شکار حیات وحش کرده بودند، اظهار کرد: طی آبان سال جاری ۲۲ تخلف از قبیل شکار غیرمجاز پرندگان و پستانداران، اقدام به شکار، نگهداری و فروش حیات وحش، تخریب و تصرف و تعلیف غیرمجاز دام در مناطق حفاظت شده استان شناسایی و با تلاش محیط بانان و سایر عوامل همکار، متخلفان دستگیر شدند.

وی ادامه داد: در این مدت شکار و صید حیات وحش در مناطق تحت مدیریت شامل انواع جانوران آهو، بز ماده، کبوتر، گراز، قوچ، پازن، گراز بوده است که از متخلفان سلاح، ادوات شکار و صید غیرمجاز همچون اسلحه‌های ساچمه زنی، گلوله زنی و تورهای صیادی کشف و ضبط شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان افزود: هفت مورد تخلف اقدام به شکار قبل از هرگونه شکار و صید، ۱۴ مورد درگیری و تعقیب و گریز، زنده‌گیری پرندگانی همچون کبوتر وحشی و سهره، تعلیف غیرمجاز دام و جمع‌آوری تورهای غیرمجاز صید ماهی نیز از دیگر تخلفاتی است که حین خدمت محیط‌بانان مناطق مختلف، شناسایی و با متخلف برابر قانون برخورد شده است.

کد خبر 714098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.