ایجاد پایانه‌های تخصصی تخلیه و بارگیری انواع کالا در خوزستان

مدیرکل دریانوردی و بنادر استان خوزستان با اشاره به انعقاد سه قرارداد سرمایه‌گذاری بخش خصوصی گفت: پایانه‌های تخصصی تخلیه و بارگیری انواع کالا با مشارکت بخش خصوصی در منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی (ره) ایجاد می‌شود.

ابوطالب گرایلو در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از خوزستان اظهار کرد: با هدف ایجاد پایانه‌های تخصصی تخلیه و بارگیری انواع کالاها و تکمیل پایانه‌های مکانیزه غلات، پایانه کانتینری و مواد معدنی سه فقره قرارداد سرمایه گذاری بخش خصوصی جمعاً به ارزش ۶۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) منعقد شد.

وی افزود: با انعقاد این سه فقره قرارداد سرمایه گذاری و احداث و تکمیل پایانه‌های تخصصی تخلیه و بارگیری کالا شاهد افزایش کمی و کیفی خدمات رسانی به صاحبان کالا و مشتریان خواهیم بود.

گرایلو با اشاره به ضرورت توسعه روساخت‌های بندری به منظور ارتقا خدمات رسانی به مشتریان و بهره گیری از مزیت‌های اقتصاد دریا محور، تصریح کرد: بندر امام خمینی (ره) نقش مهمی در تأمین کالاهای اساسی کشور دارد به گونه‌ای که تخلیه و بارگیری بیش از ۷۰ درصد از غلات در آن انجام می‌شود، به همین منظور یک قرارداد سرمایه‌گذاری و بهره‌برداری پایانه مکانیزه غلات شماره یک به ارزش ۱۵ هزار میلیارد ریال در مساحتی معادل ۱۰ هکتار به منظور ایجاد سیستم تمام مکانیزه تخلیه و بارگیری غلات منعقد شده است.

وی با اشاره به اینکه با تقویت اسکله و افزایش ظرفیت آن تا ۷۰ هزار تن، ۱۵۰ نفر فرصت اشتغال در پی خواهد داشت، توضیح داد: افزایش توان این مجتمع بندری در تخلیه و بارگیری غلات، استفاده از ظرفیت‌های موجود با احیای پروژه سیلوی ۷۰ هزار تنی و توسعه آن به پایانه مکانیزه و ایجاد فرصت‌های اشتغالزایی پایدار را از اهم اهداف این پروژه سرمایه‌گذاری عنوان کرد.

انعقاد قرارداد سرمایه‌گذاری و بهره‌برداری در پایانه مواد معدنی

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان اضافه کرد: محوطه و باراندازهای استاندارد نگهداری کالاهای معدنی، مصالح ساختمانی و کود شیمیایی در قالب قراردادی به ارزش ۲۳ هزار و ۴۶۰ میلیارد ریال در مساحتی به ارزش ۴۰ هکتار احداث شد که ۲۰۰ نفر فرصت اشتغال را ایجاد می‌کند، علاوه بر آن احداث محوطه و باراندازهای استاندارد نگهداری کالاهای معدنی، مصالح ساختمانی و کود شیمیایی، تأمین تجهیزات تخلیه و بارگیری پیشرفته انواع مواد معدنی و بهسازی معابر و راه‌های دسترسی پایانه را از اهم مشخصات این پروژه سرمایه گذاری است.

وی تاکید گرد: با تکمیل و بهره برداری از این پروژه، شاهد افزایش صادرات مواد معدنی، مصالح ساختمانی و کود شیمیایی، افزایش سهم استان خوزستان در صادرات غیرنفتی کشور و ایجاد فرآیندهای استاندارد عملیات تخلیه و بارگیری در کنار ایجاد اشتغال پایدار خواهیم بود.

انعقاد قرارداد بهره‌برداری و توسعه سرمایه‌گذاری پایانه کانتینری

گرایلو با اشاره به ضرورت توسعه فیزیکی پایانه کانتینری، تأمین تجهیزات استراتژیک و توسعه پایانه کالاهای خطرناک، گفت: قرارداد بهره‌برداری و توسعه سرمایه‌گذاری پایانه کانتینری با شرکت سرمایه‌گذار بخش خصوصی به ارزش ۲۵ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال منعقد شده که افزایش ترافیک کالاهای کانتینری، افزایش ضریب دسترسی دریایی به بنادر منطقه، افزایش امکان خدمات دهی به صنایع همجوار و پس‌کرانه بندر، جذب خطوط کشتیرانی مستقیم و برقراری سطرهای منظم و برنامه‌ای از اهداف این پروژه بزرگ سرمایه گذاری هستند.

کد خبر 714097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.