توسعه ناوگان اتوبوسرانی الکتریکی در پرتغال

به تازگی 10 اتوبوس برقی پیشرفته به ناوگان اتوبوس‌رانی شهر آویرو در کشور پرتغال اضافه شده است که انتظار می‌رود ردپای کربن سالانه شهر را تا 383 تن کاهش دهد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، شرکت ترابری Transdev اعلام کرده است که ۴.۵ میلیون یورو برای تقویت ناوگان اتوبوس‌رانی سرمایه‌گذاری کرده است، بنابراین ۱۰ اتوبوس برقی به این سرویس اضافه شده است؛ این وسایل نقلیه جدید که در ۲۳ نوامبر سال ۲۰۲۳ میلادی به بازار عرضه شده بودند، قرار است ردپای کربن را تا ۳۸۳ تن در سال کاهش دهند.

بخشی از سرمایه‌گذاری شامل یک زیرساخت شارژ مدرن می‌‎شود که استانداردهای جدیدی را در پرتغال ایجاد می‌کند، پنج شارژر دوتایی در ناوگان اتوبوس‌رانی شهر آویرو نصب شده است که با دوربین‌های حرارتی طراحی شده است و به منظور تشخیص آتش‌سوزی اولیه و همچنین موانع استراتژیک برای جلوگیری از گسترش شعله‌ها نصب شده است؛ یکی از ویژگی‌های قابل توجه اتوبوس‌های برقی ظرفیت باتری بالای آن‌ها است که باعث می‌شود اتوبوس‌ها برای یک روز کامل کار کنند و شارژ را در ساعات غیر اوج مصرف تسهیل می‌کند.

ناوگان اتوبوس‌رانی جدید ارائه شده در شهر آویرو ایمنی و راحتی مسافران را در اولویت قرار می‌دهد، این اتوبوس‌ها مجهز به سیستم تشخیص نقاط کور هستند و هدفشان کاهش چشمگیر خطر تصادفات در جاده‌های شهری است؛ علاوه بر این، وسایل نقلیه جدید اضافه شده هیچ صدا یا آلاینده‌ای تولید نمی‌کنند و به گزینه‌ای پایدار برای مسافران شهری تبدیل می‌شود.

سرمایه‌گذاری یادشده گامی مهم در جهت افزایش کیفیت و راحتی حمل‌ونقل عمومی در شهر آویرو و در عین حال صرفه‌جویی قابل‌توجهی در انرژی و بهبود کیفیت آب‌وهوا در نظر گرفته شده است.

کد خبر 714094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.