سرما و بارش باران در راه آسمان اصفهان

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به کاهش یک تا دو درجه‌ای دمای هوا در بیشتر مناطق استان از هشدار سطح زرد با فعالیت سامانه بارشی و وزش باد شدید طی روز چهارم دی و حاکمیت پایداری جو تا پایان هفته جاری خبر داد.

آسیه آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر گذر موج طی امروز تا اوایل وقت فردا از روی استان است.

وی افزود: بر این اساس امروز وضعیت جوی در بیشتر مناطق به صورت قسمتی ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد نسبتاً شدید به طور موقت گاهی شدید و بارش باران، برف، مه‌آلودگی به ویژه در جنوب و غرب استان و سایر نواحی بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان ادامه داد: طی این مدت وزش باد تا روز دوشنبه همچنان در سطح استان انتظار می‌رود، از روز چهارم دی تا اواخر هفته جاری پایداری بر روی استان حاکم خواهد بود.

وی درباره هشدار هواشناسی سطح زرد با فعالیت سامانه بارشی از اواخر روز جمعه یکم دی تا پایان وقت امروز همراه با بارش باران و در مناطق سردسیر برف، وزش باد نسبتاً شدید و تند باد موقت، مه آلودگی و کاهش دید در نواحی مستعد استان، تصریح کرد: فعالیت این سامانه بیشتر در نیمه غربی و شمالی استان پیش‌بینی شده است.

آقایی اضافه کرد: در این مدت شهرستان‌های بویین میاندشت، داران، فریدونشهر، چادگان، خوانسار، گلپایگان، دهاقان، سمیرم، نطنز، میمه، اردستان، مهاباد، چوپانان، انارک، کاشان، آران وبیدگل، دهق و علویجه، نائین و بادرود تحت‌تأثیر سامانه بارشی مذکور قرار دارند.

وی گفت: لغزندگی سطح جاده‌ها و معابر شهری، احتمال ایجاد روان‌آب و سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها، شکل‌گیری کولاک برف، خسارت به سازه‌های موقت و صنایع کشاورزی، کاهش دید و اختلال در تردد شهری و روستایی از مخاطرات این سامانه بارشی است.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان اظهار کرد: پرهیز از سفرهای غیرضروری، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر، محدودیت در فعالیت عمرانی، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاکسازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آبروها و آمادگی راهداری جهت برفروبی در گردنه‌ها و نقاط سردسیر توصیه می‌شود.

وی با بیان اینکه کمینه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق یک تا دو درجه کاهش خواهد داشت، افزود: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۱۶ درجه سانتی‌گراد و کمینه آن بامداد فردا به صفر درجه می‌رسد.

آقایی خاطرنشان کرد: مهاباد با بیشینه دمای ۲۰ درجه سانتی‌گراد و خوانسار با کمینه دمای ۱- درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و سردترین مناطق استان هستند.

کد خبر 714079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
    1 1
    آلان دورز مگید باران برف در راه ولی خبر خدا برکت بده به این هواشناسی
  • IR ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    0 1
    اشتباه تینر زده اید باید تیتر می زدید صنایع آلوده اصفهان مانع جدی برای بارش و سرما در اصفهان یا تینر می زدید هواشناسی می گوید بارش اما صنایع آلوده می گویند عدم بارش یا تیتر می زدید برای چندمین بار است که هواشناسی قول بارش می دهد اما صنایع آلوده کننده به بارش خا پشت پا میزنند خدا می خواهد اما مسولین مانع میشوند
  • IR ۰۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    0 1
    ای کاش یکی هم می گفت چرا علی رغم پیش بینی های هواشناسی برای بارش، خبری از بارش نیست چرا ابرهای سیاه که انگار سیل در درونشان جاری هست، از اصفهان رد می شوند و نمی بارند، تا چند سال دیگر این تیتر تکراری بارش سیل آسا در اصفهان را بخوانیم و هیچ ابری نبارد
  • منصور احمدی جزی FR ۰۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    1 1
    نظر بنده اینه توعصر وزمانی که هوش مصنوعی همه کار میکنه این عزیز که خودشونا کارشناس اب وهوا معرفی کردن توان شناخت ۲ ساعت هوا شناسی را هم نداره بنظر بنده تغیر شغل بده بنفعشه!!!!!!!!!! و
  • ایلیا IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    0 0
    برف بهتر ازبارونه