هشتمین ایستگاه «بازدید سرزده شهردار اصفهان» در سازمان پارک‌های شهرداری

سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان، هشتمین مقصد بازدید سرزده شهردار اصفهان پس از مناطق ۳، یک، ۴، ۱۰ ، ۹ ، ۱۳، ۷ بود که در این بازدید کارکنان این سازمان از اینکه برای نخستین‌بار شاهد بازدید شهردار این کلان‌شهر از سازمان پارک‌ها بودند، ابراز خرسندی کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، ندانستن مقصد، همچنان روال ثابت بازدیدهای سرزده شهردار اصفهان از مناطق و سازمان‌ها است، صبح اولین روز هفته _شنبه دوم دی_ از خبرگزاری همراه با عکاس به سمت ایستگاه هشتم بازدید سرزده شهردار اصفهان حرکت کردیم.

حدود ساعت ۱۱:۳۰ به مجموعه اداری غدیر در خیابان ۲۲ بهمن که سازمان پسماند، عمران و پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان در آن واقع شده است، رسیدیم.

پس از چند لحظه متوجه شدیم بر خلاف بازدیدهای گذشته که از مناطق انجام می‌شد، بازدید سرزده شهردار این بار از سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان است.

علی قاسم‌زاده همراه با مدیر کل حوزه شهردار اصفهان وارد این سازمان شد و پس از خوش و بش با کارمندان، نگهبان مجموعه مدیر عامل سازمان پارک‌ها را از حضور شهردار با خبر کرد.

هشتمین ایستگاه «بازدید سرزده شهردار اصفهان» در سازمان پارک‌های شهرداری

واحد گیاه‌پزشکی، خاک‌شناسی و باغبانی اولین اتاقی است که شهردار برای سر زدن انتخاب کرد.

مجید عرفان‌منش، مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان در بازدید از واحد گیاه‌پزشکی با بیان اینکه این واحد یکی از واحدهای تخصصی فضای سبز شهر است، اظهار کرد: در این قسمت ۹ کارگروه تخصصی وجود دارد که شامل اساتید دانشگاه‌های اصفهان، صنعتی اصفهان و هرکسی که در این زمینه صاحب نظر است می‌شود و در زمینه‌هایی که نیاز است نخبگی شهر را همراه داشته باشد، جلسه برگزار می‌شود؛ به‌طور مثال در موضوع اندوتراپی که به‌جای پاشش سم از تزریق آن به آوند گیاه قرار است استفاده کنیم، ۹ جلسه با حضور خبرگان شهر یا کشور برگزار شد که این روش قرار است با دستگاه‌های خاص تزریق سم برای نخستین‌بار در کشور انجام شود.

هشتمین ایستگاه «بازدید سرزده شهردار اصفهان» در سازمان پارک‌های شهرداری

عرفان‌منش در واحد بعدی که اداره برنامه‌ریزی بود گفت: در این واحد که مغز سازمان است، تمام بودجه سازمان و مناطق رصد و در واحد اطلاعات و آمار، تمام اطلاعات پارامتریک فضای سبز شهر اصفهان رصد و خروجی آن وارد سستم بودجه می‌شود.

در اداره طراحی فضای سبز پس از معرفی کارکنان این بخش، مسئول واحد طراحی گفت: نخستین‌بار است که برای طراحی از مشاور کمک گرفته‌ایم، اما تعداد این مشاوران در زمینه پوشش گیاهی کم است و شهردار نیز در این باره برای طراحی و اجرای فضای سبز گفت: نگاه فرا سازمانی و خانواده محور داشته باشید.

قسمت بعدی، واحد آب بود که کل اقدامات مربوط به تأمین و توزیع و مصرف را عهده دار است؛ شاخص کل کار در این واحد، طرح جامع فضای سبز اصفهان است که بالای ۸۰ درصد از این پروژه انجام شده است، در مجموع از نظر حجمی حدود ۸۰ درصد مخازن خطوط ایستگاهی را اجرا کردیم و امیدواریم ۲۰ درصد باقیمانده تا ۱۴۰۵ انجام شود که در این باره پس از اتمام صحبت‌های کرکنان شهردار گفت: تا ۱۴۰۳ هر کاری که قابلیت اجرا دارد را اعلام کنید تا بودجه آن تأمین شود.

عرفان‌منش در ادامه به فعالیت‌های دیگر این بخش یعنی انتقال پروانه چاه‌های خشک به چاه‌هایی که خشک نشده‌اند، اما پروانه ندارند اشاره کرد و گفت: این اقدام بسیار سخت بود اما به جمع بندی رسیده است.

یکی دیگر از کارکنان این واحد اظهار کرد: موضوع صرفه‌جویی مصرف آب، یکی از موضوعات مؤثر، اجرا و توسعه آبیاری تحت فشار، همچنین اصلاح‌های جزئی در سطح شهر است که در این بخش طراحی سیستم‌های آبیاری را انجام می‌دهیم و نظارت آن نیز بر عهده دیگر همکاران است.

هشتمین ایستگاه «بازدید سرزده شهردار اصفهان» در سازمان پارک‌های شهرداری

عرفان‌منش درباره یکی از سیاست‌های اصلی شهرداری در حوزه توزیع آب که هوشمندسازی است صحبت کرد، این هوشمندسازی در منطقه سه شهرداری اصفهان در حال انجام است و قرار است بدانیم چه مقدار آب در اختیار پیمانکار است و کجا توزیع و مصرف می‌شود.

سرانجام شهردار به‌همراه دیگر مسئولان از واحد آموزش بازدید کردند که در این واحد، آموزش شهروندی و تخصصی و کارشناسی در چهار کارگروه بزرگ استانی انجام می‌شود که سعی شده است طرح‌ها ملی باشد و به‌طور مثال یکی از این طرح‌ها برای جلوگیری از خروج ارز تکثیر بذرهای هلندی موجود در کشور بود که با همان کیفیت و قیمت رقابتی تولید شد.

یکی دیگر از فعالیت‌های این بخش چاپ اطلس‌های گیاهان مخصوص فضای سبز اصفهان بود.

کد خبر 714078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.