۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۱
شهر یاسوج هوشمند می‌شود

مسئول بسیج سازندگی کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح هوشمندسازی شهر یاسوج اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد سرهنگ حسن رضایی روز _شنبه دوم دی_ در آئین انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین اداره کل فناوری، ارتباطات کهگیلویه و بویراحمد با بسیج سازندگی، با بیان اینکه سپاه و بسیج از طرح‌های توسعه‌ای و رفع محرومیت برای استان و کشور حمایت می‌کند، اظهار کرد: به همین علت سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد از طرح هوشمندسازی و ستون‌های هوشمند که توسط نخبه‌های هم استانی طراحی شده‌است حمایت می‌کند.

وی افزود: به همین منظور امروز تفاهم نامه‌ای بین بسیج سازندگی، استانداری و مجری این طرح منعقد شد.

مسئول بسیج سازندگی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بسیج سازندگی برای مقدمات هوشمندسازی چهار میلیارد تومان پرداخت می‌کند، گفت: این طرح باعث اشتغال‌زایی جوانان استان نیز می‌شود.

در ادامه سید محمود رادمنش مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر مبنی بر رونق اقتصادی و استفاده از ظرفیت‌های دانش‌بنیان گفت: طرح هوشمندسازی شهری در بسیاری از شهرهای جهان در حال انجام است و سعی داریم که شهر یاسوج به عنوان پایلوت شهر هوشمند معرفی شود.

وی با بیان اینکه این طرح برای نخستین بار در سطح کشور در جهت هوشمند سازی انجام می‌شود، گفت: استانداری استان حمایت خوبی برای اجرای این طرح انجام داده است.

مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات کهگیلویه و بویراحمد افزود: این طرح نه روی کاغذ بلکه به صورت عملیاتی در سطح استان توسط یک گروه نخبه هم استانی انجام می‌شود.

رادمنش گفت: با اجرای این طرح مشکل سامانه پایش شهری نیز در مرکز استان و شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

در ادامه این آئین عباس اسفندیاری مجری طرح هوشمندسازی شهر یاسوج گفت: با اجرای این طرح ۲۰ خدمت در حوزه‌های مختلف پایش تصویری، ترافیک، اورژانس بیمارستانی، خدمات امداد رسانی پلیس ۱۱۰، اینترنت، جمع‌آوری اطلاعات، تولید برق، آلایندگی هوا و انرژی به مردم ارائه می‌دهد.

وی افزود: در این طرح ستون‌های هوشمند امکان تأمین برق مورد نیاز خود را دارند و علاوه بر این مولد برق نیز هستند.

اسفندیاری یکی از برنامه‌های مدنظر در این طرح را ارتقا سیستم‌های هوشمند شهری عنوان کرد و گفت: هر ستون هوشمند قابلیت پوشش اینترنتی تا شعاع ۱۵۰ متری خود را دارد.

مجری طرح هوشمندسازی شهر یاسوج تصریح کرد: در فازهای بعدی این طرح می‌تواند در توسعه استفاده از خودروهای برقی نیز مؤثر باشد چرا که این ستون‌ها قابلیت تبدیل شدن به ایستگاه‌های شارژ این خودروها را دارند.

کد خبر 714069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.