سامانه بارشی قزوین را فرا می‌ گیرد / بارش برف در ارتفاعات استان

مدیرکل هواشناسی استان قزوین وضعیت هوای استان تا ۲۴ ساعت آینده را تشریح کرد.

یوسف شیخ‌الملوکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین با اشاره به آخرین داده‌های دریافتی از نقشه‌های پیش‌یابی، اظهار کرد: با توجه به گذر متناوب امواج تراز میانی جو از امروز تا پایان روز دوشنبه چهارم دی شاهد بارش باران و برف در استان قزوین هستیم که در ارتفاعات بارش به صورت برف خواهد بود.

وی اضافه کرد: طی این مدت پدیده غالب در استان قزوین وزش بادهای نسبتاً شدید است که شدت این بادها در بخش‌های غربی استان قزوین بیشتر خواهد بود و در واقع شاهد وزش بادهای شدید در نواحی غربی استان خواهیم بود.

عضو ستاد فرماندهی پاسخ به عملیات بحران استان قزوین با بیان اینکه در پاره‌ای مناطق شاهد خیزش گردوخاک محلی خواهیم بود، ادامه داد: احتمال دارد به دلیل خیزش گردوخاک که ناشی از وزش بادهای شدید است، از کیفیت هوا کاسته شود.

شیخ‌الملوکی با اشاره به بارش باران و برف به ویژه در محورهای کوهستانی و برف‌گیر، تصریح کرد: به همین دلیل رانندگان هم‌استانی و غیر هم‌استانی باید نکات ایمنی لازم را در ترددهای برون‌شهری خود رعایت کنند و شهروندان در شهرها نیز باید آن را رعایت کنند.

وی اضافه کرد: با توجه به بارش برف و وزش بادهای شدید به ویژه در مناطق غربی استان قزوین، کوهنوردان و سایر گردشگران باید قید صعود به ارتفاعات و کار در نقاط مرتفع و کوهستانی را بزنند و در ضمن کارفرمایان کار در فضای باز را تعطیل کنند.

مدیرکل هواشناسی با اشاره به کاهش دمای شهرستان‌های بویین‌زهرا و تاکستان به منفی دو درجه سانتی‌گراد در شبانه‌روز اخیر، ادامه داد: به همین خاطر باید باغداران و زارعان محصولات کشاورزی خود را در برابر سرمازدگی حفاظت کنند، راهداری و بخش خدمات شهری شهرداری‌ها نیز باید پیش‌بینی‌های لازم را برای مقابله با اثرات بارش و سرما داشته باشند.

شیخ‌الملوکی گفت: از امروز تا پایان روز دوشنبه چهارم دی شاهد بارش باران و برف در استان قزوین هستیم که در ارتفاعات بارش به صورت برف خواهد بود.

کد خبر 714042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.