تجهیز ۶۶ پایگاه اورژانس همدان برای امدادرسانی به مصدومان

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیرحوادث دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: هم‌زمان با اجرای طرح زمستانی ۴۰ پایگاه جاده‌ای، ۲۵ پایگاه شهری و یک پایگاه امداد هوایی برای امدارسانی سریع به مصدومان تجهیز و آماده شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدرضا شکوهی اظهار کرد: ۹۰ دستگاه آمبولانس، چهار دستگاه موتورلانس، دو دستگاه اتوبوس آمبولانس و یک بالگرد در طرح زمستانی امدادرسانی می‌کنند.

وی افزود: خودروهای مورد استفاده در جاده‌ها به لاستیک یخ شکن مجهز شد، همچنین از خودروهای کمک‌دار در پایگاه‌های واقع در مناطق کوهستانی، سخت‌گذر و گردنه‌های برفگیر استفاده شده است.

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی همدان خاطرنشان کرد: با وجود فرسودگی بعضی خودروهای آمبولانس این استان، اوورهال آن‌ها انجام شده و این فرسودگی مانع خدمت‌رسانی نشده است.

شکوهی اضافه کرد: طبق قانون اورژانس، باید حداقل در ۸۰ درصد مأموریت‌های جاده‌ای، آمبولانس اورژانس در زیر ۱۵ دقیقه و در عملیات‌های شهری زیر هشت دقیقه بر سر بالین مصدوم یا بیمار حضور پیدا کنند که این زمان طلایی در همدان رعایت شده است.

وی تاکید کرد: اورژانس همدان دارای دو دستگاه اتوبوس یکی برای حمل بیمار و دیگری مجهز به اتاق عمل است تا در شرایط اضطراری از آن‌ها استفاده لازم صورت گیرد.

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی همدان تصریح کرد: یکی از اولویت‌های اورژانس برای سال جاری راه‌اندازی هفت پایگاه جدید اورژانس است که در صورت تأمین آمبولانس و جذب نیروی مورد نیاز، امکان افزایش پایگاه‌های اورژانس در استان فراهم می‌شود.

شکوهی اضافه کرد: هر پایگاه اورژانس دارای یک دستگاه آمبولانس است و به ازای هر سه پایگاه یک آمبولانس پشتیبان پیش‌بینی شده است.

کد خبر 714005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.