وزارت دفاع اقدامات ارزشمندی در حوزه علوم جغرافیایی انجام داده است

جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: وزارت دفاع با همکاری بخش‌های ملی اقدامات ارزشمندی در حوزه علوم جغرافیایی انجام داده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سردار سیدمهدی فرحی صبح امروز _شنبه دوم دی_ در افتتاحیه سومین نمایشگاه ایران ژئو اظهار کرد: امروز شاهد تلاش متخصصان ایرانی جهت تبدیل ایده به محصول در حوزه شناخت واقعیت‌های محیطمان هستیم.

وی افزود: علوم جغرافیایی قدیمی‌ترین دانش برای شناخت و غلبه بر محیط است و دانشمندان زیادی نگاه ویژه‌ای به علوم جغرافیایی داشته‌اند که تأثیراتی شگرفی در ایران و جهان اسلام داشته است.

سردار فرحی ادامه داد: امروز علم جغرافیا به عنوان یک علم میان‌رشته‌ای بر سایر حوزه‌های اقتصادی و اجتماعی اثرگذار است و مهم‌ترین کارکرد جغرافیا حرکت در مسیر توسعه پایدار است.

جانشین وزیر دفاع تصریح کرد: رقابت‌های جهان آینده بر محوریت علم و فناوری استوار است و ما با وضعیتی اجتناب‌پذیر مواجه هستیم و وارد عصر ژئوپلیتیک دیتا شده‌ایم.

سردار فرحی گفت: رمز توسعه پایدار در جهان امروز در این موضوع علمی نهفته است و ما انتظار داریم در بستر این رویداد علمی به نتایج کاربردی در همه حوزه‌های مورد نیاز دست یابیم.

وی اظهار کرد: ترکیب جغرافیا قدرت و سیاست و تأثیرات این رقابت‌های بر محیط جغرافیای بشر ایجاب می‌کند کشورها به سمت رویکردهای هم‌افزا بروند که برگزاری چنین نمایشگاهی بیانگر اهمیت این رویکرد است.

سردار فرحی عنوان کرد: سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح با سابقه یک قرن فعالیت یادآوری افتخارات علمی ایرانیان است. بخش‌های هوافضا، سایبر، الکترونیک صنایع هوایی و دریایی در وزارت دفاع از توسعه چشمگیری برخوردار شده‌اند که نه تنها پشتیبانی از نیروهای مسلح را ارتقا داده‌اند، بلکه زمینه ارتقای سایر خدمات ملی نیز شده‌اند. وزارت دفاع با همکاری بخش‌های ملی اقدامات ارزشمندی در حوزه علوم جغرافیایی انجام داده است.

وی ادامه داد: آنچه در این نمایشگاه مشاهده می‌کنید، محصول ابتکارات جوانانی است که افق توسعه را هدف گرفته‌اند؛ من آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای به اشتراک گذاشتن این دستاوردها با سایر کشورها را اعلام می‌کنم.

منبع: مهر

کد خبر 713999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.