ایران دهمین تولیدکننده برتر فولاد جهان / افزایش ۷.۶ درصدی تولید فولاد ایران در نوامبر ۲۰۲۳

بر اساس آمار انجمن جهانی فولاد، تولید فولاد خام در ایران در ماه نوامبر نسبت به ماه مشابه سال قبل ۷.۶ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، انجمن جهانی فولاد در گزارشی آخرین وضعیت تولید فولاد جهان در ماه نوامبر ۲۰۲۳ را منتشر کرد. بر اساس این گزارش میزان تولید جهانی فولاد خام برای ۷۱ کشور گزارش شده به انجمن جهانی فولاد (worldsteel) در نوامبر ۲۰۲۳، ۱۴۵.۵ میلیون تن (Mt) بود که ۳.۳ درصد نسبت به نوامبر ۲۰۲۲ افزایش داشت.

قطعی برق دامن‌گیر تولید فولاد ایران در ماه سپتامبر شد

افزایش ۳.۳ درصدی تولید فولاد در جهان

از بین ۱۰ تولیدکننده برتر فولاد خام جهان، تولید فولاد در دو کشور در ماه نوامبر کاهشی و در هشت کشور افزایشی بوده است. چین، هند و ژاپن به ترتیب با تولید ۷۶.۱، ۱۱.۷و ۷.۱ میلیون تن فولاد خام، سه تولیدکننده برتر فولاد در جهان بوده‌اند.

ترکیه رکورددار افزایش تولید فولاد خام

بررسی تغییرات تولید فولاد خام در نوامبر ۲۰۲۳ نسبت به ماه مشابه سال گذشته نشان می‌دهد که ترکیه و روسیه به ترتیب با افزایش ۲۵.۴ و ۱۲.۵ درصدی رکورددار افزایش تولید بوده‌اند. پس از این دو کشور، کره جنوبی با افزایش ۱۱.۹ درصدی، هند با افزایش ۱۱.۴ درصدی و ایران با افزایش ۷.۶ درصدی بیشترین افزایش تولید فولاد خام در این مدت را داشته‌اند.

افزایش ۲۹ درصدی تولید فولاد ایران در اکتبر ۲۰۲۳

افزایش تولید در سایر کشورهای اروپایی رکورد زد

۲۷ عضو اتحادیه اروپا که در ماه گذشته نیز کاهش ۷.۱ درصدی تولید فولاد خام را ثبت کرده بودند در این ماه با افزایش ۳.۲ درصدی بخشی از عقب ماندگی خود در تولید فولاد را جبران کردند. بر اساس برآوردهای انجمن جهانی فولاد، تولید فولاد خام در این کشورها در نوامبر ۲۰۲۳، برابر با ۱۰.۶ میلیون تن بوده است.

تولید فولاد خام در سایر کشورهای اروپایی یعنی بوسنی و هرزگوین، مقدونیه، نروژ، صربستان، ترکیه و انگلیس برابر ۳.۷ میلیون تن بوده و نسبت به ماه مشابه سال قبل ۲۲.۲ درصد افزایش داشته است.

قطعی برق دامن‌گیر تولید فولاد ایران در ماه سپتامبر شد

تولید فولاد خام در ماه نوامبر در کشورهای آسیا و اقیانوسیه (استرالیا، چین، هند، ژاپن، نیوزلند، پاکستان، کره جنوبی، تایوان، تایلند و ویتنام) برابر ۱۰۴.۸ میلیون تن و در کشورهای آمریکای شمالی (کانادا، کوبا، السالوادر، گواتمالا، مکزیک و آمریکا) برابر ۸.۹ میلیون تن بوده است.

همچنین در آفریقا (مصر، لیبی و آفریقای جنوبی) ۱.۸ میلیون تن و در کشورهای مستقل مشترک‌المنافع (بلاروس، قزاقستان، مولداوی، ازبکستان)، روسیه و اوکراین ۷.۴ میلیون تن فولاد تولید شده است. تولید فولاد کشورهای آمریکای جنوبی (آرژانتین، برزیل، شیلی، کلمبیا، اکوادور، پاراگوئه، پرو، اوروگوئه، ونزوئلا) نیز با کاهش ۰.۶ درصدی به ۳.۵ میلیون تن رسیده است.

ایران در جایگاه دهم تولید فولاد جهان

گزارش تولید فولاد خام در ۱۰ کشور برتر تولیدکننده، نشان می‌دهد که در نوامبر ۲۰۲۳، چین ۷۶.۱ میلیون تن، هند ۱۱.۷ میلیون تن، ژاپن ۷.۱ میلیون تن، ایالات متحده ۶.۶ میلیون تن، روسیه ۶.۴ میلیون تن، کره‌جنوبی ۵.۴ میلیون تن، آلمان ۲.۷ میلیون تن، ترکیه ۳.۰ میلیون تن، برزیل ۲.۷ میلیون تن و ایران سه میلیون تن فولاد خام تولید کرده‌اند.

تولید فولاد خام در ایران در ماه نوامبر نسبت به ماه مشابه سال قبل ۷.۶ درصد و نسبت به ماه قبل ۰.۶ درصد افزایش یافته است.

ایران تولید کننده ۶۲.۵ درصد فولاد غرب آسیا

تولید سه میلیون تنی فولاد ایران در حالی اتفاق افتاده است که کشورهای فولادی خاورمیانه (ایران، قطر، عربستان و امارات) در نوامبر ۲۰۲۳، در مجموع توانسته‌اند ۴.۸ میلیون تن فولاد تولید کنند، به عبارتی ایران یک‌تنه در این ماه توانسته است نزدیک به ۶۳ درصد از تولید این منطقه را به نام خود ثبت کند، البته قابل ذکر است که ایران بزرگترین تولیدکننده فولاد در خاورمیانه است و هر ماه تولید بیشتری از سایر کشورهای این منطقه دارد.

کد خبر 713997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.