فرآیند نظارت در دانشگاه علمی‌کاربردی هوشمند می‌شود

معاون نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی‌کاربردی گفت: فرآیند نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت در دانشگاه جامع علمی‌کاربردی هوشمند می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از دانشگاه جامع علمی‌کاربردی، محمد فتحیان اظهار کرد: سامانه هوشمند نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت با رویکرد ارتقای کیفیت زیر نظام آموزش علمی کاربردی طراحی و در حال اجرا است.

وی افزود: این سامانه یاریگر مراکز آموزش علمی‌کاربردی در اجرای صحیح فرآیند آموزش علمی‌کاربردی است که اجرای آن، موجب ارتقای برند و افزایش تقاضای شرکت در دوره‌های علمی‌کاربردی شده و ضمن تسهیل در ایجاد اشتغال مؤثر، زمینه تقویت اقتصادی مراکز را فراهم خواهد کرد.

معاون نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی‌کاربردی ضمن تشریح اجزای معماری و مراحل توسعه این سامانه، استفاده از روش‌های جمع‌آوری داده به‌صورت هوشمند و تحلیل داده‌ها را از قابلیت‌های این سامانه برای تصمیم‌سازی مستمر و پویا دانست و تصریح کرد: در مرحله توسعه یافته سامانه، نظرات صنایع به‌کارگیرنده دانش‌آموختگان در ارتباط با سطوح و اثربخشی مهارت آنان، همچنین نظرات دانش‌آموختگان در رابطه با نحوه اجرای دوره‌ها، گرفته می‌شود و مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

وی افزود: رویکرد جدی مدیریت دانشگاه، ارتقا و تضمین کیفیت ارائه آموزش‌های عالی علمی‌کاربردی است؛ به‌گونه‌ای که این آموزش‌ها نه تنها در کشور، بلکه در سطح بین‌المللی از اعتبار و جایگاه بالایی برخوردار باشد. در چنین بستر مناسبی است که دانش‌آموختگانی با دانش و مهارت بالا، تربیت و در حوزه‌های شغلی، اثربخش خواهند بود. با توجه به این مسئولیت خطیر و نیز نحوه فعالیت دانشگاه جامع علمی‌کاربردی در گستره جغرافیایی وسیع و ایفای نقش به عنوان بخشی از صنعت، فرآیندهای نظارت و ارزیابی و سازوکارهای مرتبط، نیازمند بازتعریف و گذار از روش‌های سنتی به شیوه‌های نوین است.

فتحیان تصریح کرد: بر این اساس، اجرای طرح نظارت هوشمند با هدف ایجاد روابط نظام‌مند، میان ذی‌ربطان و ذی‌نفعان آموزش‌های علمی‌کاربردی و ارزش‌آفرینی به منظور دستیابی به تضمین کیفیت در این دانشگاه آغاز شده است.

معاون نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی‌کاربردی خاطرنشان کرد: با روند تغییرات و رشد غیرقابل کنترل در فناوری‌های نوین در دنیای کنونی، دستیابی به هوشمندی برای تمام سازمان‌ها ضرورتی انکارناپذیر است؛ در این راستا دانشگاه جامع علمی‌کاربردی به‌منظور سازگاری با محیط متغیر و پویا و بهبود عملکرد، هوشمندسازی تمام ارکان و فرآیندهای خود را در دستور کار قرار داده است.

کد خبر 713969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.