شورای امنیت باید به وظیفه قانونی خود که حفاظت از صلح است عمل کند

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: در این شرایط، شورای امنیت باید به وظیفه قانونی و اصلی خود که حفاظت از صلح است عمل کند و انتظار می رود فشارها بر آمریکا که تنها کشور مخالف قطعنامه الزام آور شورای امنیت بوده باعث شده باشد که ایالات متحده صدای مخالفت جهانیان را بشنوند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، کنفرانس بین‌المللی تهران درباره فلسطین با برگزاری همزمان و جداگانه دو نشست تخصصی صبح امروز در هتل آزادی تهران آغاز بکار کرد.

این نشست در ادامه دیپلماسی فعال ایران در خصوص تحولات فلسطین و با محوریت بررسی آثار سیاسی و حقوقی جنگ علیه غزه و همچنین راهکارهای توقف فوری این جنایات برگزار می‌شود. همچنین در این نشست یک روزه بین‌المللی، مقامات عالی‌رتبه دولتی، شخصیت‌های برجسته سیاسی، دینی، اندیشه‌ورز و رسانه‌ای از بیش از ۵۰ کشور جهان مشارکت دارند.

بر اساس این گزارش، ابتدای این کنفرانس بین‌المللی دو پنل تخصصی برای بررسی آثار سیاسی و حقوقی جنگ علیه غزه با ریاست ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه و همچنین پنل نقش رسانه، اندیشمندان و رهبران مذهبی در جنگ علیه غزه به ریاست رضا نجفی، معاون حقوقی وزیر امور خارجه برگزار شد.

نشست اول با موضوع «نقش رسانه، اندیشمندان، رهبران مذهبی در جنگ علیه غزه» با ریاست ناصر کنعانی سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه با حضور جمعی از اندیشمندان و متفکران، شخصیت‌های مذهبی و فعالان عرصه رسانه‌ای به انجام رسید.

نشست دوم با عنوان «آثار سیاسی و حقوقی جنگ علیه غزه» به ریاست رضا نجفی معاون حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه با حضور جمعی از اندیشمندان عرصه سیاسی و شخصیت‌های حقوقی برگزار شد.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ابتدای نشست نقش رسانه، اندیشمندان، رهبران مذهبی در جنگ علیه غزه طی سخنانی با اشاره به برگزاری همایش تهران درباره فلسطین همزمان با تداوم جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در غزه و کرانه باختری، به تلاش‌های مشترک در عرصه بین المللی برای پایان دادن به جنگ و نسل کشی در حال وقوع در غزه اشاره کرد و عنوان کرد: «رفع محاصره، گشایش مرزها برای ارسال کمک‌های انسان دوستانه و مخالفت با کوچ اجباری ساکنان غزه از جمله اصلی ترین های اول مد نظر جامعه جهانی است.»

رئیس مرکز دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه کشورمان افزود: «این خواست جهانی در قطعنامه اخیر مجمع عمومی سازمان ملل متحد خود را با ۱۵۳ رأی کشورهای مختلف بعنوان صدای افکار عمومی جهان نشان داد و جهان با این قطعنامه بر ضرورت توقف جنگ و جنایات صهیونیست‌ها و برقراری آتش بس پایدار تاکید کرد».

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: «ملت های دنیا در تجمعات چند صد هزار نفری خود به وضوح نشان دادند که خواستار پایان بخشیدن به این وضعیت و اتمام جنایات رژیم صهیونیستی هستند.»

کنعانی تصریح کرد: «در این شرایط، شورای امنیت باید به وظیفه قانونی و اصلی خود که حفاظت از صلح است عمل کند و انتظار می‌رود فشارها بر آمریکا که تنها کشور مخالف قطعنامه الزام آور شورای امنیت بوده باعث شده باشد که ایالات متحده صدای مخالفت جهانیان را بشنوند».

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین ابراز امیدواری کرد: کنفرانس تهران با حضور نمایندگانی از طیف‌های مختلف از نخبگان جهان، موجب تشدید فشارها بر رژیم صهیونیستی و حامیان آن و تقویت همبستگی جهانی با مردم فلسطین بشود.

لازم به ذکر است جمعی از سفرا و دیپلمات‌های خارجی مقیم تهران و همچنین برخی از نخبگان فعالان عرصه عمومی و رسانه‌ای ایران نیز در این نشست‌های تخصصی همایش تهران حضور دارند.

منبع: ایرنا

کد خبر 713964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.