اجرای ۳۵ مورد حکم قلع بنا در منطقه ۶ شهرداری قم

مدیر منطقه شش شهرداری قم از اجرای ۳۵ مورد حکم قلع بنا به دلیل تخلفات ساختمانی در سال جاری خبر داد.

احمد ترکمن در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم یکی از وظایف مناطق شهرداری قم را نظارت بر تخلف در حوزه ساخت‌وساز دانست و اظهار کرد: تفکیک غیرمجاز منجر به صدور حکم ۳۵ مورد قلع ساختمان شد و در حوزه رفع سد معبر و صنوف نیز ۳۷۵۰ مورد قلع بنا داشته‌ایم.

وی افزود: از بین بیش از ۳۰۰۰ قلع بنا، ۱۱۵۰ مورد مربوط به صنوف و ۲۶۰۰ مورد مربوط به وانت‌بارها است و جمع‌آوری اثاثیه صنوف و وانتی نیز به میزان ۱۲۵۰ مورد اجرایی شده است.

مدیر منطقه شش شهرداری قم خاطرنشان کرد: سال گذشته ۱۶ مورد اعمال بند ۲۰ اجراشده و صنوف مرتبط با جمع‌آوری غیر مجاز زباله پلمپ شده است.

ترکمن با اشاره به اهمیت ساماندهی گاراژهای ضایعاتی، تاکید کرد: بیش از ۱۰۰ مورد از این گاراژها خارج از محدوده شهری است و به همین دلیل امکان ساماندهی آن‌ها وجود ندارد.

وی تأکید کرد: اداره کل پیشگیری و رفع تخلفات شهری منطقه به صورت ۲۴ ساعته در سطح منطقه فعال است، اما بیشترین تخلفات در مناسبت‌های خاص مانند نیمه شعبان، عاشورا و تاسوعا که نیروها در بخش‌های مختلف شهر فعال هستند، اتفاق می‌افتد.

مدیر منطقه شش شهرداری قم آزادسازی ۱۲۰ هزار مترمربع از اراضی تصرف شده را یکی از دستاوردهای منطقه دانست و گفت: تفکیک غیرمجاز به علت گرانی زمین و کم‌توانی اقتصادی مردم در این منطقه بسیار دیده‌شده و تقسیم‌بندی زمین‌ها به قطعات بیش از ۲۰۰ متر نیز عاملی بر این تخلف شده است.

ترکمن تعداد پرونده‌های تخلفات منطقه را ۳۸۶۷ مورد دانست و افزود: ۲۲۰۲ مورد مربوط به تفکیک غیرمجاز و تجاوز به معبر است و به دلیل اینکه نقل و انتقالات بر اساس قولنامه و وکالتی است، شهرداری امکان توافق ندارد و تنها توانسته‌ایم با سه درصد از پرونده‌ها به توافق برسیم.

کد خبر 713952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.