نامه دانشجوی آمریکایی به سردار/ روزانه ۳ هزار نفر مزار حاج قاسم را زیارت می‌کنند

مرقد سردار سلیمانی میعادگاه هزاران زائر از گوشه و کنار دنیا است که همواره برای عرض ارادت به کرمان می‌آیند و در این میان نامه دانشجوی آمریکایی به چشم آمد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، شنیدن صحبت‌های مردمانی که از گوشه و کنار دنیا به قصد زیارت مرقد سردار سلیمانی عزم سفر کرده‌اند، خالی از لطف نیست؛ مسلمانان و غیرمسلمانانی که از هزاران کیلومتر آن‌طرف‌تر با ذوق وصف ناشدنی به سوی مزار حاج قاسم می‌روند و به شیوه منحصر به‌فرد عرض ارادت می‌کنند.

سردار محمدرضا حسنی سعدی، مسئول گلزار شهدای کرمان به خبرنگار ایمنا، می‌گوید: زائران حاج قاسم در گلزار شهدا را موکب‌ها، مدارس، دانشگاه‌ها، ادارات، سازمان‌ها و نهادهای مردمی و زائران خارجی شامل می‌شوند.

وی می‌افزاید: در میان زائران خارجی غیرایرانی، تعدادی از دلدادگان، عاشقان و علاقه‌مندان حاج قاسم از کشورهای مسلمان هستند و تعدادی دیگر را گردشگرانی تشکیل می‌دهند که به قصد کنجکاوی و مطالعه شخصیت حاج قاسم می‌آیند.

مسئول گلزار شهدای کرمان ادامه می‌دهد: بیشترین حجم زائران خارجی از پاکستان هستند که عشق و علاقه خاصی به سردار دارند و عمدتاً پیش از رسیدن به مزار حاج قاسم اشکشان روان می‌شود، دسته‌های سینه زنی راه می‌اندازند و به سبک اردو عزاداری و نوحه‌سرایی می‌کنند.

زمانی که این گردشگر به گلزار شهدای کرمان آمده بود، گفته بود ژنرال سلیمانی تنها متعلق به شما نیست، متعلق به ما نیز هست. گردشگر دیگری گفته بود شما خیلی خوشبخت هستید که ژنرال سلیمانی را دارید

سردار حسنی سعدی با بیان اینکه زائران کشورهای آفریقایی که بیشتر در جامعه‌المصطفی قم درس می‌خوانند حضور فعالی در گلزار شهدای کرمان داشته‌اند، اضافه می‌کند: کشورهای عراق، لبنان، سوریه، یمن، ترکیه، آذربایجان، افغانستان، بنگلادش، هند، اندونزی و مالزی در رده‌های بعدی زائران حاج قاسم قرار می‌گیرند.

وی اضافه می‌کند: مجموع گردشگرانی که تاکنون به گلزار شهدای کرمان آمده‌اند، از ۷۰ کشور بوده‌اند. زائرانی نیز از کشورهای کوچک آفریقایی داشته‌ایم که هرکدام به سبک و سیاق خودشان نسبت به سردار سلیمانی عرض ارادت می‌کنند.

مسئول گلزار شهدای کرمان از خاطره سفر یک گردشگری فرانسوی می‌گوید. وی می‌افزاید: زمانی که این گردشگر به گلزار شهدای کرمان آمده بود، گفته بود ژنرال سلیمانی تنها متعلق به شما نیست، متعلق به ما نیز هست. گردشگر دیگری گفته بود شما خیلی خوشبخت هستید که ژنرال سلیمانی را دارید.

سردار حسنی سعدی اضافه می‌کند: گردشگری از لندن گفته بود من در طول عمرم حجاب نداشته‌ام و تنها به خاطر حاج قاسم حجاب دارم و اینجا آمده‌ام.

وی تصریح می‌کند: گردشگرانی از حنفی و برادران اهل سنت از قزاقستان در یخبندان هوای سرد دی آمدند؛ هنگامی که خواستیم فرش بیاوریم، اجازه ندادند فرش و صندلی بگذاریم و بالای سر حاج قاسم روی زمین یخ زده نشستند، برای او قرآن خواندند و گریه کردند.

مدیر گلزار شهدای کرمان ادامه می‌دهد: این گروه به زبان روسی نامه‌ای نوشتند که با «بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم» آغاز شده بود و خواستند به فرزندان حاج قاسم بدهند تا برای آن‌ها و بچه‌هایشان دعا کنند؛ از آمریکا دانشجویی نامه نوشته است که آقای سردار سلیمانی عزیز! من از هشت هزار مایل آن‌طرف آب‌های دنیا برای شما نامه می‌نویسم اما بدانید که دل من کنار شماست.

سردار حسن سعدی با اشاره به ساخت مستندی توسط گردشگرانی از روسیه، می‌گوید: در این مستند سوال می‌کردند که چرا سردار سلیمانی از مرگ نمی‌ترسید و گردشگرانی از ایتالیا می‌خواستند بدانند الگوی سردار سلیمانی کیست.

نامه دانشجوی آمریکایی به سردار سلیمانی/ روزانه ۳ هزار نفر مزار حاج قاسم را زیارت می‌کنند

وی با بیان اینکه تعدادی از گردشگران پاکستانی دارای رتبه علمی پروفسوری اذعان داشتند که محصول و میوه انقلاب اسلامی ژنرال سردار سلیمانی بوده است، تاکید می‌کند: برخی زائران از عراق نزد ما آمدند و گفتند به واسطه عشق و علاقه حاج قاسم به شهادت، به عالم غیب ایمان آورده‌ایم؛ این گروه می‌گفتند زمانی که دیدیم حاج قاسم با این عشق و علاقه می‌جنگد و از مرگ نمی‌ترسد، متوجه شدیم دنیای دیگری هست که ایشان اینقدر مشتاق هستند و می‌خواستند به آنجا برسند.

مدیر گلزار شهدای کرمان می‌افزاید: گردشگرانی اهل سنت از تانزانیا آمدند و وقتی از مهربانی‌های حاج قاسم می‌گفتیم، گریه می‌کردند؛ تعدادی از گردشگران نیز از لندن به صورت زمینی کشور به کشور را به عشق حاج قاسم طی کرده بودند.

سردار حسن سعدی اظهار می‌کند: میانگین حضور زائران ایرانی در گلزار شهدای کرمان روزانه بالای سه هزار نفر است و ایام خاص یعنی لیالی قدر و شب‌های احیا، لحظه تحویل سال، اربعین، تاسوعا و عاشورا و سالگرد شهادت حاج قاسم و حضرت زهرا (س) جمعیت به قدری زیاد است که پاسخگوی تعداد زائران نیست.

اکنون و در آستانه چهارمین سالگرد شهادت سردار سلیمانی، گلزار شهدای کرمان که به قطب فرهنگی تبدیل شده است، میعادگاه مردان و زنان و کودکان و نوجوانانی است که به عشق حاج قاسم از راه‌های دور و نزدیک به شوق زیارت به کرمان سفر می‌کنند.

کد خبر 713949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.