منابع جدیدی به بانک‌های استان تزریق نشده است

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به روند سخت دریافت وام توسط مردم خراسان شمالی گفت: ۸۶ درصد منابع خراسان شمالی در بانک‌های تهران انباشت شده است و منابعی جدیدی به استان تزریق نشده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، محمد وحیدی امروز _شنبه دوم دی_ در شورای برنامه‌ریزی و توسعه خراسان شمالی با انتقاد از روند پرداخت تسهیلات در استان اظهار کرد: با این شرایط امیدی به توسعه استان از طریق تسهیلات بانکی نداریم.

وی افزود: میزان تسهیلات بانکی سفر رئیس‌جمهور به استان طی سه سال اندک است، بنابراین باید سیستم پرداخت تسهیلات تغییر کند.

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مردم در دریافت وام دچار مشکل هستند، گفت: هیچ منابع جدیدی از محل کشوری به بانک‌های استان تزریق نشده است.

وحیدی تصریح کرد: ۸۶ درصد منابع استان در بانک‌های تهران انباشت شده، بنابراین با این روند در نظام بانکی، استان‌های فقیر، فقیرتر می‌شوند.

وی در خصوص توزیع اعتبارات مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت افزود: توزیع در شهرستان‌های استان باید عادلانه و منطبق با شاخص‌های شهرستان‌ها باشد تا سوء برداشتی صورت نگیرد.

خراسان شمالی استانی فقیر و منابع بانکی آن اندک است

همچنین سیدمحمد پاک‌مهر نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی در شورای برنامه‌ریزی و توسعه خراسان شمالی اظهار کرد: خراسان شمالی استانی فقیر و منابع بانکی آن اندک است که همین امر موجب شده است تسهیلات دیر پرداخت شود.

وی افزود: از طریق وزارت اقتصاد پیگیر افزایش منابع استان هستیم و در این راستا وزیر اقتصاد به صورت کتبی تخصیص اعتبارات به خراسان شمالی را دستور داده است.

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به شرایط بودجه سال آینده گفت: منابع بودجه ۱۴۰۳ پایدار است که این امر از کسری بودجه و سپس چاپ پول و افزایش نقدینگی جلوگیری می‌کند که در نهایت موجب کاهش تورم خواهد شد.

پاک‌مهر افزود: برای نخستین بار موضوع متناسب سازی حقوق بازنشستگان در بودجه گنجانده شده، بنابراین بودجه به صورت کلی مطلوب بوده و بهتر از سال‌های گذشته است.

وی در ادامه از راه‌اندازی کلینیک غربالگری سرطان پستان در بجنورد طی روزهای آتی خبر داد و گفت: در این راستا بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال بودجه اخذ شده است.

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی افزود: با افتتاح این مرکز متخصصان کشور دو روز در بجنورد حاضر خواهند شد و به‌صورت رایگان غربالگری بانوان را انجام خواهند داد.

کد خبر 713947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.