قطعنامه غزه در شورای امنیت سازمان ملل تصویب شد/ آمریکا رای ممتنع داد

سرانجام در پی فشارهای جهانی به آمریکا بعنوان حامی سرسخت رژیم اسرائیل برای توقف بمباران نوار غزه به تلافی عملیات طوفان الاقصی، شورای امنیت سازمان ملل قطعنامه ای را که خواستار کمک های بشردوستانه بیشتر به غزه شده است ، پس از یک هفته تاخیر به تصویب رساند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، شورای امنیت سازمان ملل امروز جمعه قطعنامه ای را تصویب کرد که در آن از اشغالگران قدس خواسته شد تا ارسال کمک های بشردوستانه به سراسر نوار غزه را تسهیل کند.

بر اساس اعلام این رسانه، قطعنامه ۲۷۲۲ شورای امنیت در خصوص وضعیت غزه امروز علیرغم کارشکنی آمریکا در خصوص گسترش ورود کمک های انسان دوستانه با ۱۳ رای موافق و ۲ رای ممتنع تصویب شد؛ در این میان نماینده آمریکا به این قطعنامه رای ممتنع داد.

این در حالیست که «واسیلی نبنزیا» نماینده روسیه در نشست جاری شورای امنیت سازمان ملل تلاش کرد تغییری در یک عبارت ایجاد کرده و مطابق با آن خواستار برقراری آتش بس فوری در غزه شود؛ اما آمریکا آن را وتو کرد و بنابراین اصلاحیه پیشنهادی روسیه رد شد.

بر این اساس، آمریکا درخواست روسیه برای گنجانده شدن بندی برای «توقف فوری و پایدار درگیری ها» در متن قطعنامه شورای امنیت را وتو کرد؛ انگلیس نیز به آن رای ممتنع داد.

لذا با وتوی آمریکا بند مربوط به لزوم برقراری آتش بس حذف شد و صرفاً به افزایش ارسال کمک های انسان دوستانه اکتفا گردید.

تکمیل می شود..

کد خبر 713892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.